Gå til innhold

April: Hvordan går det med dere, Yaddaline?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Hvordan er tilværeslen som 2 barnsmor? Hvordan går det med Matilde? Er hun fortsatt like stolt over lille Emil? - eller begynner det å "bli bra" nå? Har dere fått noe inntrykk av hvordan Lillebror er ennå da? Sover han noe? :-)

 

Er veldig spent på hvordan Lille tar det når lillesøster kommer i hus her...selvom det ser veldig lovende ut nå, er vi innstillt på noen overraskelser.

Må bare legge til at jeg synes dere er veldig flinke med navn, siden topp-to navn på Lillesøster her i øyeblikket Emilie og Matilde :-))) Smilte for meg selv da jeg så at nykommeren skulle hete Emil. God smak har dere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :o)

 

Her går ting foreløpig helt strålende, selv om mammaen har blitt litt angrepet av barseltårer eller hva jeg skal kalle det. Mitt allerede ustabile gravid-humør har nå gått over til superustabilt nybakt-tobarns-mamma-humør *flire* Griner av ingenting og spesielt av dårlig savittighet overfor Matilde som jeg hadde gledet meg til å overøse med oppmerksomhet men som ikke får noe særlig fordi amming alltid tilfaller tidspunkt for middagskos eller leggetiden hennes, ergo utilgjengelig mamma. Og amming er jo som kjent vondt de første par ukene.

 

Men hun takler det utrolig fint. Litt ekstra klengete (på Ø) men hadde ikke forventet noe annet. Lite mas sånn egentlig, i alle fall ikke mer enn for ei drøy uke siden. Ikke helt villig til å gå i barnehagen i dag etter helgen, men jeg tror hun syns det er godt å være der likevel.

 

Lillebror minner foreløpig veldig om storesøster - lager knapt lyd utenom når han ytrer matønske eller har noe luft som må rundt i magen. Har kommet inn i en fin mat-hver-3.time-rutine som går hele døgnet. Av og til opp mot 4t om han sover veldig godt. Men litt skjev er døgnrytmen likevel for foreløpig er han veldig våken etter nattmaten og helt til etter frokost. Ligger fint i senga med smokken, men er jo litt trist at han er mest våken når vi andre er mest "daue", hehe. Får se om vi får snudd det litt i dag og kan få holde ham litt mer våken på ettermiddag kveld i stedet.

 

Hatt litt høye gulsottverdier så vi har vært inne å målt ekstra hver dag unntatt i går. I dag var første dag vi skulle ta denne målingen utenom barselhotellet og jeg må si jeg er litt... hva skal jeg si... ikke sjokkert akkurat, men overgitt kanskje? Når vi har tatt billirubinprøve på barsel har det hele (inkl kø-venting) vært unnagjort på en halvtime. I dag fikk vi en svevende beskjed om å "møte på barnepoliklinikken klokka 9" for blodprøve, ikke noe mer ble sagt. Dukket opp der litt før ni og snakk om kø! Alle hadde fått beskjed om å komme klokka ni tydeligvis... Så var det en halvtime venting før vi fikk komme inn til en sykepleier som skulle veie ham, deretter en ny halvtime venting på lege som skulle kjenne på magen hans, deretter 2 timer venting i kaos-område på å få ta selve prøven. Joho for "byråkrati"! Passet jo innmari dårlig at Emil egentlig skulle ha mat klokka 9 og jeg med mine hudløse brystknopper ikke var helt forberedt på offentlig amming og feks ikke hadde med noen pute... Blæh. Fikk ammet litt mens vi ventet på lege, og fant meg en sofa et helt annet sted enn der køen for blodprøven var (kølapp) for å få ammet fra pupp 2 etterpå. Snakk om å svette med "armer-og-bein"-gutt og superdødsvonde brystvorter og trøbbel med å finne en god stilling på kontorstol... Jaiks. Men nå vet jeg jaffal at jeg kan amme hvorsomhelst nårsomhelst, haha. Verker som en gal nå, i og med at han bar efikk drikke noe sånn som 10 min fra hvert bryst fordi vi ble avbrutt (og da sovnet han) begge gangene, men heldigvis snart mat igjen...

 

Navnevalg ja - der har vi vært innom det meste. Skulle egentlig kalle opp etter svigerfar, men det falt litt bort (skulle i stedet bli mellomnavn, men nå ser det ut til at det ikke blir mellomnavn heller). Stod til slutt mellom Aksel og Emil hvor jeg egentlig følte jeg "burde" like Aksel best siden det er minst pop (Emil lå på 7. plass på navnelista i fjor her i dette fylket), men nå passet det best likevel :o) Må jo anbefale Matilde da - så får dere to M-barn også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det lange innlegget mitt skulle man nesten tro jeg hadde fått med det meste, men jeg glemte en liten ting på sjalusifronten. Foreløpig har vi jo som sagt ikke merket så mye til det, men så skal det jo nevnes at hun har hatt 9 måneders mamma-avvenning også da, siden jeg har vært så klein i svangerskapet. Litt trist å si at hun er blitt vant til at mamma ikke kan legge henne fordi hun må hvile, eller ikke kan bygge lego fordi hun ikke orker å sitte på gulvet pga bekken osv, men det har hun altså. Så her har alt vært så gradvis at jeg tror ikke hun har fått noe stort sjokk - bare glede over at det nå er et lite menneske her som hun kan klappe på og få respons av :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...