EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg leste et annet innlegg under her hvor det ble spurt om man kan bli satt tilbake, og kom derfor til å spørre meg selv igjen om min lille kanskje er for liten, eller mindre enn andres. Leser stadig om folk som har vært på ultralyd rundt samme tidspunkt som meg, hvor embryoene er langt større enn min lille. Spurte legen min på Ahus om dette og hun sa at det kommer veldig an på målingene, noen måler fra "ytterkant til ytterkant", andre fra "skygge til skygge" og noen fra "hvite til hvite". Hun sa at det kommer an på den som måler også, hun sa at hun selv er sparsommelig ved måling enn givelig, da hun føler det blir mer korrekt. Hun demonstrerte tom. ved å måle fra skygge til skyffe, da ble min lille plutselig 7mm og ikke 6,5 mm. Så jeg må nok ta det til meg, all fornuft sier det, men alikevel er man usikker. Jeg tror det kommer mye av dette evige hcg-stresset fra start av. Det er vanskelig å bare roe det helt ned. Ser jo stadig at folk mister etter 8 uke her inne også, så jeg er engstelig så klart. Tåler fint å lese om det så det er sagt ! Ved første måling av fosteranlegg var jeg ca 5+5 eller 5+6: 4mm ved andre måling, på fredag var jeg ca: 6+5 eller 6+6: 6,5 mm Om jeg leser inne på babyverden sier de følgende: Fra 5 uker og 0 dager til 5 uker og 6 dager av svangerskapet. Lengde: 1-3 mm Fra 6 uker og 0 dager til 6 uker og 6 dager av svangerskapet. Lengde: 4-8 mm Fra 7 uker og 0 dager til 7 uker og 6 dager av svangerskapet. Lengde: 9-14 mm (utdrag fra babyverden.com) Så på den første ultralyden ser jo min ut til å ligge bra an, og på den neste også egentlig. Jeg sammenligner meg mer med dere andre her inne og ser støtt at deres er ganske mye lengre. Kanskje bare tullball i hodet mitt dette, vel uansett moro å høre hva deres små målte ved samme tidspunkt. Jeg er i allefall kvalm nok til at det skjer noe der inne hehe !
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Har egentlig akkurat svart på noe av det du spør om på innlegget til "scania:-) med 2åring:-)" - det med å bli satt tilbake, være kortere på vei osv... Du kan jo lese der =) Klems
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2009 Ja takk for det Leste det nå og svarte deg, lagde en egen tråd så jeg var sikker på du skulle få lest svaret mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå