scania!2åring og lastebilspire Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 jeg var på ul i dag...hadde siste mens 16.01 og syklus på 32 dager. trodde jeg var ca.5-6 uker, men på skjermen så man ingenting.livmorhulen var der, men den var liten sa hun. ut i fra ul var jeg ikke mer enn 3-4 uker. noen som har opplevd det sammen,som det har gått bra med? har jo symptomer, og testen blir jo pos. skal tilbake neste uke..om det ikke er skjedd noe da,så er det vel over for denne gang....er så trist!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Blastocyster kan gå i dvale i opptil 14 dager og utvikle seg videre på ett senere tidspunkt, noen kan utvikle seg veldig sent i starten og veldig fort på slutten av første trimester, derfor kan også naegle termin og UL-termin variere med opptil så mye som 5 uker - så ikke fortvil!!! Har du ikke vondt i magen eller blør, så kan du nok roe deg med at du er gravid, men det tar litt lenger tid på noen enn andre... Lykke til til neste uke da, krysser fingrene for at det går bra!! Klem fra
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2009 takk...blør ikke og har heller ikke vondt.men legen sa at det ikke behøvde å komme blod før i uke 10-12, selv om den døde i uke 3-4. trodde man merket noe uansett jeg,men det var vist feil... blir gal av dette..,en tusen takk for oppmuntrende ord:-)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Dette var veldig fin info "meg og lille snuppis" Jeg fikk nemlig høre det samme ganske tidlig, men ikke så sent som det du er, men alikevel tror de at jeg har hatt en senere eggløsning eller en sånn dvalesituasjon på et vis. Selv om jeg vet nøyaktig dato på første dag av siste mens, kan det se ut som om jeg er litt kortere på vei enn hva jeg hadde vært om jeg hadde en normal syklus ift til siste mensen 10 januar. Jeg har ikke vondt i magen eller blør, men jeg har slitt med veldig lave hcg-tall, noe legene mener kan ha vært misvisende dersom jeg faktisk var kortere på vei, eller at blastocyster hadde gått i dvale feks. Så i ettertid kan det se ut som om jeg er kortere på vei, mens ultralyden min viste meg et 6,5 mm langt foster på fredag. Da var jeg 6+6 ca. Fra 6 uker og 0 dager til 6 uker og 6 dager av svangerskapet. Lengde: 4-8 mm (utdrag fra babyverden.com) I følge den siden er alt bra, men jeg ser jo mange andre her som har langt lengre embryoer ved samme tid som meg, noe som så klart uroer meg også. Vel, i allefall så skjer det at folk blir satt tilbake Hører om det stadig.
snuffe Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Slike sider skal man, i følge gynekologen min, ta med en del klyper salt uansett. Frosken vår var 3 mm da jeg var 6+2 og hun mente det var heeeelt normalt. Noen uker senere hadde den vokst som bare det og var 21 mm ved 8+6 (noe som tilsvarte 9+0 i følge "normen" sa gyn). Er visst veldig utbredt at de vokser ganske rykkvis i starten.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Godt å høre Shute, min lege sa også dette og mente også at min lille hadde helt fin størrelse ved begge ultralyder. Nei nå skal jeg drite i målinger fra øst til vest. Den er som den er, ferdig !
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Ja, egentlig er det nesten litt farlig å sammenligne seg med alle andre her - men det er jo gjerne det man gjør og så blir man ofte urolig når "ting ikke stemmer". Jeg var på første UL (utvendig) når jeg var 4+6. Legen sa da at embryoet var 1,4 mm noe som tilvarte at jeg var 4 uker på vei. Jeg hadde siste mens 20.12 og jeg hadde EL 3 eller 4 januar. EL-testen var positiv på nyttårsaften (onsdag 31.12) - egget slippes da 24-48 timer når EL testen er positiv. I tillegg hadde jeg sterke EL-smerter med kvalme fredagen. Egget blir da sluppet dagen etter El-smerter (legen har fortalt meg alt dette), altså hadde jeg eggløsning lørdag/søndag. Befruktningen kan ta lang tid - ofte rundt 12 timer, deretter kan blastocysten gå i dvale for så å utvikle seg senere... Uansett - etter første UL var jeg fornøyd, men så kom jeg til UL nr 2, da var 7+6. Gledet meg til å se ett embryo og ett hjerte som banket - for ut fra det man leser og sammenligner seg med her inne så har de aller fleste fått se ett hjerte banket av de som har vært på tidlig UL i uke 5, 6 og 7, så sjokket var jo stort når legen ikke kunne finne hjertelyd men mente at jeg var myyyye kortere på vei (det var da han trodde jeg hadde tvillinger også) =( Men, jeg har jo ikke hatt sex etter EL den 3 og 4 januar - og den siste menstruasjonen var heeeeelt sikker!!! Så det store(!!!) - jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 3 UKER!!!! For å få bekreftet om det er tvillinger og om det er hjerteslag osv... TROR DU JEG HAR VÆRT FORTVILET ELLER???? Nå er det heldigvis bare 3 dager, 2 timer og ett kvarter til jeg skal på denne neste UL - herregud og jeg gru-gleder meg!!! Men, jeg har ett stort håp og tro om at det kommer til å gå bra!! Jeg er jo ellers så innmari dårlig med kvalme, svimmelhet, oppkast, uvelhet og trøtthet - har jo også derfor holdt meg litt unna 1 tri de siste 2 ukene - er jo ikke moro så lese om så mange som har mistet eller alle glad-innleggende om at "i dag så jeg hjerte banke!!!!!" osv - prøver jo å være positiv da og glede meg over andres vegne, men jeg blir jo litt lei meg og så er jeg ikke i form, og da kan jeg liksom holde meg litt unna - og prøve å tenke andre fine tanker... Dette ble litt langt - men det er godt å dele sine egne erfaringer med andre, godt å kanskje kunne komme med ett trøstende ord eller fortelle at man har vært i lignende situasjoner selv... Så bra at det går så fint for deg Mikadimoo - selv om jeg ikke har vært så aktiv her inne de siste 14 dagene, så er jeg selvsagt inne og leser noen innlegg innimellom. Følger jo med deg vet du =) Uansett - ønsker jeg dere lykke til videre begge to =) Håper vi kommer til 2 trimester alle sammen!!! Klems
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Kjære deg Meg og lille snuppis*06+09* Jeg skjønner GODT at du nå er litt frustrert, men for å si det rett ut så tror jeg at jeg kan forstå deg, altså hvor ille det er å gå og IKKE vite, man kan bli gal av mindre... det er nok noe av det verste faktisk. Du skal vite at vi er her inne og vi venter og gleder oss like mye som deg. I allefall gjør jeg det. Nå er det heldigvis ikke lenge til du skal inn på ultralyd, helt utrolig at han ba deg vente 3 uker ja, og enda mer utrolig at du faktisk har klart å slå deg til ro med det !! Respekt ! Vi må bare vente å se som du sier, men du kan jo ikke heller ikke være gravid, som du sier er du jo kvalm og uvel osv. Så noe holder nok på i kroppen din. Dette med dvale, er det noe som faktisk skjer ? Er det dokumentert ? Altså finnes det mer info om det noe sted ? Skulle gjerne lest mer om det, for i mitt tilfelle kan det også virke som om EL var senere enn man tror. Jeg håper at du til tross for gla og lei -meldinger her inne holder motet oppe, du ser jo at andre får gode nyheter gang på gang, til tross for alle odds...prater da også om meg selv. Jeg vet ikke hvor mange som sa til meg "med så lavt hcg har du nok mistet". Da snakker jeg om folk her inne og om leger, og ikke bare en lege. Det er ganske tøft, for til slutt tror man virkelig at det bare ikke kan gå bra, men joda, det har det jo faktisk ! Så ikke gi opp ! Vær sterk for din lille frem til ultralyden, den trenger mamman sin nå vettu Om ikke vi tror på de små, hvem skal da tro på de ? Det måtte jeg si til meg selv foran ultralydene ! Bare å skrive til meg om du føler at du trenger å prate, anytime !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå