Gå til innhold

Baby har fått utslett.. (bilde) kan dere se hit litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 mnd har plutselig fått utslett på magen, ryggen og hodet. Det har kommet i løpet av natten/morgenkvisten.

Noen som vet hva det kan være? Syns det er ganske hissig, men det virker ikke som om han har noen plager med det enda.

Har lagt inn bilde på profilen min om noen orker å se. (Vet ikke om det syntes så godt på dette bilde da)

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow_user/551931/offset/0

Prøver å huske på om han har spist noe, o. l som han kan reagere på, men kan ikke komme på noe spesielt.

Eneste er at vi gikk tom for vaskemiddel rett før helga, og brukte derfor firstprice vaskemiddel i mellomtiden. Men syns det er litt rart han reagerer nå, og ikke med en gang han fikk disse klærne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BF skal forøvrig til legen i da, så jeg tenkte å spørre legen om det hvis det blir tid. Fikk ikke egen time til gutten i dag.

Men det er greit å få innspill til hva det kan være, slik at jeg har noe konkret å spørre legen om.

Har fått en følelse av at hvis man ikke vet hva det er på forhånd, så blir man ikke klokere av å gå til legen.. (med de legene vi har her hvertfall)

Skrevet

Ring legevakten med en gang!! Tror ingen her kan svare deg på dette om det ikke finnes en lege blant dibberne.. såg hissig ut ja og da ville jeg tatt ham med til lege, er jo bare 7 mnd da..

Skrevet

Så at vi skrev samtidig, så du ser sikkert hva jeg skrev etterpå :-) får håpe denne legen har litt peiling da hehe...

Skrevet

Vert veldig varm? Minnet om varmeutslett.....

Skrevet

Varmeutslett bruker jo å ha mindre prikker mener nå jeg.. men jeg er INGEN lege.. Det tar legen 2 min å se på gutten.. ha på han noen klær som gjør at det er fort gjort å dra opp så legen får se magen :) Synes ihvertfall at noen burde se på han idag ;)

Skrevet

Har ikke vært noe særlig varm nei.. har sovet under dyna si, med kun pyjamas, og det er ca 18 grader på soverommet.

Skrevet

noen flere som har noen synspunkter??

Skrevet

vanskelig og se på bildet hva det kan være...men mine barn reagerte med utslett da jeg vaska klærne med x-tra sitt vaskemiddel + skyllemiddel... kan jo være det.

Skrevet

når du ruller en glass over utselttett , ser du utsletett? er det rød prikker? eller hudfarget? Vist det er rødt , forsvinner ikke da er det barnesykdom.

Veldig greit å enkel test.

Skrevet

Minner veldig om prikkene i forbindelse med den 4.barnesykdom. HAr han hatt feber i forkant ?

Skrevet

Ser ut som utslettet Lillefjert hadde da han hadde den 4.barnesykdommen... Men hadde kanskje tatt han med til lege fordet. Ingen av oss er leger- desverre =(

Skrevet

Yngste jenta mi har nettopp hatt like prikker. Hun var da litt løs i maven i tilegg. Det var også en annen inne på småtroll 0-1 som hadde baby som også hadde det.

Prikkene var like som eldste hadde ved den 4.barnesykdommen men det var ikke det siden hun ikke hadde hatt feber i forkant.

Utslettet forsvant i løped av 3 dager.

Gjest Tale30
Skrevet

Jenta mi hadde dette da hun var 2 uker. Vi dro til lege, og han sa at det bare var sånn som kom og gikk den første tiden. Jeg hadde spist nøtter dagen før, så det kan være at hun reagerte på det. Det er greit å spørre en lege syns jeg, man kan aldri bli for forsiktig, men dersom allmentilstanden er bra så er det nok ingen fare :)

Skrevet

Da har vi fått avklart hva det var.. var til legen kl 13. først hos ei dame som vistnok ikke hadde peilig...

Men så hentet hun en annen lege, som så på utslettet, og spurte om han hadde hatt feber. Noe han faktisk har.

Så sa han at det var en av barnesykdommene.. Kom ikke på i farten hvilken. Så da hadde flere av dere rett da :-) Men så ikke svarene før jeg kom tilbake fra legen.

Kjekt å vite hva det var hvertfall.

Men klør disse utslettene? smører dere på noe?

Skrevet

Smører ikke noe på og det skal ikke klø. Det går bort i løped av noen dager.

Skrevet

flott da vet jeg det :-) takk for sar da jenter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...