Gå til innhold

hvor mye spiser deres barn på rundt 1,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syntes mini spiser mindre og mindre. da han begynte å spise fast føde spiste han jo som en hest. men nå er det lite.

han spiser kanskje en skive til frokost (hvis jeg er heldig). noen ganger tar han bare en bit av skiven.

til lunch spiser han enten en yoghurt, banan eller en halv skive hvis jeg er heldig.

middag spiser han med oss. men i det siste har han nesten ikke rørt middagen.

til kvelds spiser han grøt eller 1-2 skiver.

i dag ga jeg han yoghurt til frokost. og da spiste han hele yoghurten. så kanskje jeg skal begynne med det så han får i seg frokost

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 1,5 åringen spiser akkurat like mye (lite?) som deres i hvertfall, helt likt faktisk :-) Som du skriver, er vi heldid går det kanskje en 1 skive til frokost, men ofeste bare 2-3 tygg. Middagen pirker han mest i, kommerlitt an på hva det er, han er veldig glad i kokt gulrot, pasta, tomater og kjøttboller, dette kan han spise endel av om en eller flere av delene er med til middagen.

Vår spiste også veldig masse da han var mindre, men så har det blitt mindreog mindre. Vår er helt gjennomsnittelig stor også. Husker med de andre barna at de også hadde perioder de spiste mye og lite på den alderen, men vet også at barn er ulike. Har en 6 åring som generelt over spiser kjempemasse og en 4 åringen som er veldig finspist, og begge er like slanke.

Skrevet

Min minste tulle på 16 måneder gir jeg en flaske mellommåltid som fåes kjøpt på boks de dagene hun spiser lite. Får i seg litt ekstre næring pluss væske.

Skrevet

godt å høre at det ikke bare er min. da han var 8 mnd spiste han 3 skiver til frokost. så det er vel ikke rart jeg reagerer nå som han bare tygger litt på en skive. he he.. han er normalvektig. og følger kurven sin som han skal. så da trenger jeg kanskje ikke å bekymre meg?

Skrevet

Milla spiser stort sett greit - men lite variert...hun har fått smaken på All Bran med cultura naturell (jepp, he he:o)) og vil helst bare ha det for tiden..tidligere var det bare brødskiver med leverpostei eller smør som gjaldt...hun har en tendens til ikke å ville ha annet enn bare en ting om gangen. Hun elsker youghurt, så det får vi stort sett alltid i henne. Middag er det verre med...vi kan tro at hun liker noe for hun spiser godt av det en gang, men neste gang vil hun kanskje ikke ¨smake på det engang. Hun spiser godt til frokost - hun er som meg, et frokostmenneske. Enten spiser hun to boller med All Bran eller mange rundstk med leverpostei. Hun drikker vann. jeg ammer enda, så hun får pupp på morgenen og tre ganger til i løpet av dagen.

Hun spiser veldig variert i bhg - enten ingenting eller mye...virker ikke som om det er en mellomting. Hun liker eple til frukt og spiser litt av det, eller ikke noe. Til middag er det veldig variert hvor mye hun spiser - kan være alt fra ingenting til to tallerker med mat - det vi har funnet ut hun liker er (for tiden) fiskeboller i hvit saus med gulerøtter (poteter vil hun IKKE ha - aldri likt det), fiskegrateng med saus og gulerøtter, max-boller og ris, pølser og grillet kylling. Alt annet blir det stort sett pirket i og spist litt av...noen ganger mer, men umulig å vite på forhånd.

Til kvelds blir det All Bran igjen, og da spiser hun vanligvis godt.

Er ganske opptatt av hva hun får i seg, for hun er ganske liten og har slitt med veksten. Hun har endelig begynt å følge kurven sin, men fremdeles har hun lite å gå på. Så det godt da hun fikk omgangssyken for noen uker siden - da ble hun merkbart tynnere på noen få dager og var nede i 7,6kg...nå er hun vel rundt 8kg, så det har nå gått greit opp igjen;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...