metaMORfose Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Noen tips? Hva gjorde dere? Har merket at jeg lekker hvis de kommer i klem.. visste ikke at det var vanlig så tidlig.
blond Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Noen sier at man skal gå uten bh de siste ukene, men brystvevet blir blir mer slitt da. Vet ikke om det har noe å si for deg, ellers kan du prøve det. Jeg gjorde ikke noe spesielt i forkant og slet ganske mye. Har du ammet før? Jeg ville nok kjøpt ammeinnlegg og purilan (tror det var det salven het) til jenta kommer da det virker forebyggende i forhold til sårhet. Også lest mye om ammeteknikk som er den viktigste sårforebyggende metoden som finnes. Ellers er det jo individuelt hvor sår man blir. Er du heldig blir du ikke sår.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jordmoren jeg gikk til da jeg gikk gravid med sønnen sa til meg at jeg skulle få mannen eller meg selv også skulle vi "gni" brystvortene mellom fingrene i 5 til 10 min morgen og kveld, siste uke/siste to ukene før termin. Dette ville herde dem godt. SÅ vi prøvde, og jeg fikk ikke noe såre brystvorter. Hvis du lekker melk når dem er i klem, så vil du nok lekke litt når dette blir gjort. Og om det hjelpe på deg det aner jeg ikke..
metaMORfose Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg får skrive en liste til jordmor. Ser at jeg har time om 14 dager. Men gode tips der, får bare begynne. Å gå uten bh er sikkert lurt, får gjøre det på kvelden, for det ser ikke spesielt bra ut å gå uten med de digre greiene jeg har fått )) Det er det eneste jeg har lest litt om, forresten, ammeteknikker. Satser på skikkelig teknikk så jeg slipper å bli sår. Brystvortene har blitt digre, forresten, men det er visst normalt, så litt normal er jeg )) hehe
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Av litt ulike grunner startet jeg med ammeskjold helt fra han begynte å ta brystet....vet det ikke er anbefalt av jordmødre før de får skikkelig teknikk, men var på sykehuset jeg fikk dem så var nok ok alikevel. Ble derfor ikke sår før etter at jeg ga meg med dem...men da hadde jeg en periode på et par uker som var ILLE (selv om han hadde fin teknikk) Luftet vortene en stund etter at han hadde spist seg ferdig, lot dem lufttørke og smurte på brystvortekrem etterpå. Det ga seg, som sagt, etter et par uker og senere var jeg kun litt småsår når han fikk tenner og ikke helt skjønte at han skulle suge...ikke tygge...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Ja har hørt om andre som lekker tidlig i sv.skapet, men tror ikke det er lurt å stimulere de da slik at det kommer mer.. Jeg gjorde ingenting på forkant annet enn å smøre de godt med krem de også når jeg smørte magen, og kroppen ellers. Også når jeg begynte å amme passet jeg på at det kom ut litt ekstra melk som jeg smørte utover vorta før den ble pakket inn i ammeinnlegg. Jeg lekker mye (ammer enda), så ammeinnlegga er bestandig våte, og i begynnelsen var jeg veldig flink til å luft tørke brystene etter amming hvis de var såre og lit vonde. Har aldri hatt noe mer problemer enn litt sår i begynnelsen. Men morsmelka er god, den brukes til alt nesten, tetter neser på baby, da spruter jeg melk inn i nesa, grønne øyne får en skvett morsmelk:) Hjelper veldig godt:)
metaMORfose Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2009 Takk for tips! Det skal jeg ta med meg videre. Lufttørking ser jeg anbefales flere steder, ser for meg at det blir mye flashing fremover. )) Det får være greit,
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 jeg har hørt at det ikke går an jeg. Og det er jo ikke brystvortene babyen skal suge på, men hele areolaen
metaMORfose Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2009 Det har du jammen rett i. Jeg har dette på lista til jordmor om 2 uker. Merker nå hvor lite jeg har fulgt med i timen altså. )) Flott at jeg har dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå