Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg kjøpte en dvd spiller som sluttet fungere etter 1 gangs bruk. leverte den tilbake og fikk ny - 4 GANGER!! Da fikk jeg tilslutt kranglet meg frem til å få pengene i retur. Jeg lovet meg selv å aldri kjøpe noe elektrisk derfra igjen. MEN så kommer besteforeldrene til mini med en liten tv i gave til han. Hva skjer? joda, en uke og en tv som ikke virker! grr.... møkka butikk! burde seriøst ikke vert lov! Har hørt flere som sier det samme. Elektrisk utstyr varer kun ett par ganger. En venninne av meg kjøpte en cd spiller derfra - som ikke virket. Når hun leverte den tilbake til butikken, prøvde han som jobbet der 8(!) cd spillere - ingen virket! så hun fikk pengene tilbake. Men de tok ikke cd spillerene bort fra butikken! Synes det er rart at en butikk får holde på slik i Norge hvor det liksom skal være så strenge regler på alt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har kjøpt lampe der..den begynte og brenne. Så jeg skal aldri kjøpe elektronisk der mer.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 altså, du får det du betaler for. Hva får deg til å tro at man kan forvente kvalitet når man betaler en slikk og ingenting for eletronikk? Jo billigere utstyr, jo billigere komponenter. Og dette har man regnet på, hvor billig ræl kan jeg lage og fortsatt få folk til å kjøpe? Sannheten er at folk som regel gir blanke i å bytte eller kreve pengene tilbake fordi det var så billig å kjøpe det. Det er ingen lov dsom sier at man ikke kan lage billig ræl så lenge man ikke tar for mye penger for det, og det er jo akkurat det europris gjør. Jeg har kjøpt puffen med lokk fra europris, og jeg forventer ikke at den skal holde seg fin og ikke bli ødelagt på lik linje som puffer fra møbelringen eller lignende kjeder, men det var det jeg hadde råd til der å da. så slutt å syt, og betal det man MÅ for å få kvalitet. Kan ikke både få noe som varer og betale nært ingenting for det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Uansett hvor billig ting er, så skal man forvente at det virker. At det ikke virker like lenge eller at det ikke tåler like mye "røff bruk" er noe annet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 flere av tingene de selger virker enten ikke i det hele - eller virker knapt ett par ganger. norge som er så bevist på kjøpslov ol får d til å gjøre meg forundret at en butikk i det hele tatt får lov å selge ting som faktisk ikke virker. billig eller ikke.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 nei man kan ikke forvente at det funker, det er bare slik det er! akkurat elektronikk har jeg greie på, og jeg vet at hvis man bruker billige komponenter skal det LITE til før det skjer en feil. Og det skal så lite til, bare en liten del langt inne i utstyret som knekker eller sprekker så er det gjort. Forskjellen mellom elektronikk fra seriøse kjeder og billoge kjeder er at det dyre utstyret er laget med skikkelige komponenter, og også av skikkelige fagfolk og under oppsyn. hvis du betaler 200 kr for en dvd spiller må du regen med at plasten var det som kostet mest. Og loddetinnet er helt sikkert resitkulert, komponenter er skjøre og dårlig fabrikat.... Dessverre, slik er det bare. se filmen "how stuff works", den er på nett et sted. Der får man forklart akkurat dette med billige ting og kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå