Gå til innhold

Blir litt sur jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på gamle bestemor! Her er jeg høygravid og har faktisk ikke lagt på meg et eneste gram, men hun kan ikke la være å kommentere at jeg har lagt så ekstremt på meg! Hvorfor ikke bare holde kjeft? Er iallefall stolt jeg over å holde vekta. siden jeg var overvektig før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev deg over det og bevar familiefreden! Vær stolt av deg selv!!!

Skrevet

Hvis hun direkte kommenterer at du har lagt enormt mye på deg er hun bare frekk, og helt utrolig at hun har vært gravid selv og alikevel sier dette, er jo overfølsom på sin egen kropp når man er gravid.

Hvis hun sier dette en gang til ville jeg svart med å si at jeg har ikke gått opp noe faktisk, og kanskje slenge på et "men takk for komplimanget"

Jeg har også ei svigermor som kommenterer kroppen min hele tiden, selv når jeg ikke er gravid, det er ikke hyggelig å komme på besøk å få høre at nå har dere lagt på dere, eller så tynn du er, det er ekkelt at hun vurderer kroppen min!

I starten sa jeg ingenting, men nå svarer jeg tilbake med at jeg sier ja ikke sant, jeg er smellfeit, eller jada jeg er så tynn og ekkel at!

Jeg beholder ikke husefreden for at hun skal kunne rakke ned på meg, og mannen min syns det er morsomt når jeg svarer henne tilbake for han har blitt overkjørt i hele sitt liv, og liker å være sammen med meg som ikke godtar det :-)

Det kunne aldri falle meg inn å kommentere hennes utseende, så da kan hun la være å kommenter mitt og mannen min sitt også!

Så var jeg det ville jeg svart henne tilbake, sånt er sårende!

Skrevet

Da jeg var gravid fikk jeg også høre det, og der var også en del ting som ikke har noe med svangerskap å gjøre, for jeg la faktisk på meg nesten 30 kg under stvangerskapet, til tross for at jeg var veldig aktiv og spiste sunt.

Så etter mange tårer og svelging av dårlige kommentarer begynte jeg å svare "Ja, jeg er feit, men jeg er gravid, hva er din unnskyldning?" Og til de som er veldig tynne " Ja, jeg er feit, det burde den beinskrangla kroppen din også få oppleve".

For kommentarer i en negativ tone ang. kropp kan såre enormt, og etter 4-5 måneder med dem følte jeg for å få ut agresjon !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...