Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Alle har vel en sånn? kan du fortelle noe om den verste sjefen du har jobbet for? Min var en dame i 30 årene som ikke skjønte at de ansatte ikke var til for å gjøre jobben hennes. hun kunne ta seg lunch pauser på 1 time, selv om vi bare hadde 30 min. og stakkars den som var for sen tilbake fra lunch.! hun hadde også en lei tendens når hun "bare" skulle på do. da gikk hun som regel innom sko butikkene på vei tilbake og kunne da bli borte i 20-30 minutter.. dette var spesielt irriterende de gangene hun bare skulle på do rett før jeg skulle gå for dagen... jeg kom meg aldri ut av døren før 30 min etter endt arbeidsdag. hun baksnakket de ansatte, og snakket dritt om firmaet vi var ansatt i.. det var ikke snakk om å vise forståelse for at noen kanskje ikke hadde det så greit, for uansett kjente hun noen som hadde det verre.. eller så hadde hun det verre selv.. sluttet i den jobben etter 3 år.. da var det ikke til å holde ut lenger..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Min verste sjef var en mann som ikke burde vært sjef i det hele tatt, men han hadde blitt overført til min avd. fordi de ikke kunne sparke han, men orket heller ikke å ha han der han var før. Han var overstressa og vi fikk aldri noe fornuftig ut av han, han snakka med kona si hele dagen på mobil(mistenkte at det var hun som var vår sjef egentlig :-) ) Han hadde alltid fri på de beste dagene, sånne dager som når det var helligdag på torsdag og alle ville ha fri fredag, men det kunne vi ikke for da SKULLE han ha fri. Han baksnakka andre ansatte med andre ansatte igjen, skjønte tydligvis ikke at vi snakka sammen, så alle visste hva han hadde sagt om de. Hvis vi ba om fri fikk vi en helvetes kjeft fordi vi maste om å få jobbe mer (men vi mente ikke lange dager 7dager i uken!!!) han forventet også at vi skulle trappe opp på jobb etter 2min hvis mange var syke, også med den grunn at vi gjerne ville ha flere vakter (han forstod ikke at vi kunne legge planer de dagene vi egentlig hadde fri) Jeg, som de fleste andre blei til slutt sykemld og jeg var ikke redd for å si hvorfor. Vi blei masa på i matpausene og når vi skulle på do. Det som irriterte meg mest var at han jobba lite men forventa mye av oss, han mente det var helt logisk at han hadde mye fri i jula f.eks fordi han hadde barn, de andre som hadde barn fikk litt mer fri, men vi som ikke hadde barn måtte jobbe hele tiden. og dette sa han rett ut, heldigvis var vi ikke en gjeng med dotter som jobba der, og sa ifra først til han og så til sjefen over han igjen. I dag har han for lite folk til jobbe der, alle oss som var der den perioden jeg jobba der har slutta (mine tanker går til de overarbeida stakkars mennenskene som jobber der nå) Det var godt å få skrevet det ned gitt :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Var en godt voksen dame som har lært meg alt om hvordan man ikke skal oppføre seg mot andre!!! Kjeftet og sladret, var den som bidro til å sette i gang konflikter, egosentrert og lite våken for andres meninger. Tok til tårene så fort noen sa henne i mot (effektivt våpen). Trakk seg unna problemer og overlot til alle andre av å finne ut av ting sjefer skal finne ut av! Hun fikk regjere i 7 år før hun fant ut at hun ikke egnet seg til personalansvar...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Det var sjefen som trakk skatt av lønna mi men beholdt pengene selv og ikke sendte til skattemyndighetene. Han hadde ingen respekt for mitt fag (var helt uviten om hva mitt fag egentlig innebar), og lo og hånte meg når jeg prøvde å forklare hva det innebar. Dagen jeg sa opp ba han meg med tårer i øynene om å bli i to måneder (oppsigelsestid) og ikke én som kontrakten sa. Jeg sa ja, bare for å bli kastet ut dagen etter. Da jeg ba om betaling i oppsigelsestiden kalte han meg umoralsk og idiot og ville ha meg tilbake i oppsigelsestiden allikevel, men for å vaske gulv på kontorene (som var langt fra min egentlige arbeidsoppgave). Det var først etter jeg sluttet at jeg oppdaget skattejukset, og også oppdaget at han ikke engang hadde registrert at han hadde folk ansatt. Jeg blir sint bare jeg tenker på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå