Gå til innhold

Nøstebarn klær i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt noe tøy fra nøstebarn og oppdaget når det kom at det skulle håndvaskes! Ikke så sikker på om jeg orker det, så lurer på å sende det tilbake.

Noen som har erfaring med å vaske i maskin?

Ullribb bukse og genser og Ullfleece jakker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vasker det på 30 grader ullvask med milo, ikke noe problem :o)

Skrevet

Hvis du har et godt ullprogram på maskinen din med 30 graders program kan du vaske det i maskinen, du må bare strekke det godt etter vask. Husk at plaggene skal ligge da de tørker:) Bruk ullsåpe som er beregnet på ubehandlet ull. Ullfleecen og ribben til Nøstebarn holder som regel formen uansett, det er gode plagg:)

Skrevet

Jeg vasker Nøstebarn-klær på ullvask i maskina, med ullvaskemiddel (ikke Milo). Har vasket både på 30 og 40 grader, det går helt fint.

Ikke ligger de når de tørker heller (stort sett dreier det seg om bodyer, ullribb-bukser og tynne ullgensere (mine), henger alt på tørkestativet.

Mulig jeg forkorter plaggets levetid, men det er verdt det ;)

Skrevet

vasker med ullsåpe for ubehandlet ull (fås på nøstebarn, helios ol) i maskin på det snilleste programmet, ullprg el håndvask. har du maskin med "ullvugge" er nok det bra.

klærne henger jeg opp. pysjene blir raskt korte i ermene, så strekk dem godt. små babyklær vasket jeg i håndvasken på badet før jeg la meg om kvelden med førstemann, nå går alt i maskin og alle klærne er betraktelig mindre min baby på 65 cm har akkurat vokst fra en 74-80 body som er brukt av to barn før han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...