jordbær mathilda Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Hun har den siste tiden forandret seg. Hun klager mye over hodepine,har bestilt time til synstest i morgen så vi skal få sjekket ut det. Hun har en del vondt i magen. I tilegg er hun veldig sint,fyrer opp over det minste ting. Plutselig blitt veldig "mammadalt",gråter hvis jeg skal bort. Jeg har snakket med læreren hennes om hvordan det går på skolen,men hun viser ingen tegn på misstrivsel der. Jeg husker storesøstra var litt hissig en periode da hun var rundt 10 år,men ikke så ille som hun mellomste er nå. Mulig det bare er en "mini pubertert",men med disse hodepinene og mageondten blir jeg bekymret for at det kan være noe annet. Noen som har det lignende? Eller råd å komme med?
Full house Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Slik er min 10 åring også. Før var hun tøffetøff, nå er hun mammadalt. Trøttere om morgenen, og gjerne ofte "vondt i magen" når jeg skal vekke henne. Men når hun våkner litt, har hun plutselig ikke det mer, og vil gjerne ut! Heheh. Sier ikke at det er slik med barnet ditt, men tror det er ganske vanlig med mini pubertet som du sier, iallefall her i huset:-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Puberteten? Selv fikk jeg menstrasjon som 11 åring, jeg var mye hissig og hadde mye vondt i magen pga dette:) men du burde absolutt få sjekket hodet hennes, tror ikke at en 10 åring burde ha så mye vondt i hodet! Lykke til:)
jordbær mathilda Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 Ja jeg skal få sjekket ut hodepinen,i første omgang ta en synstest. Jeg har ei jente som blir 12 år i år,kan ikke huske at hun var så hissig som min mellomste. Det var ei venninne som som nevnte diabetes,hun syntes tegnene kunne minne om det. Får ringe legen for sikkerhets skyld,slik at hun får en skikkelig helsjekk. Er ikke noe greit å være så humørsyk,hverken får henne selv eller resten av familien!
jordbær mathilda Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2009 Hmmm. hun har hatt samme "kjæreste" siden første klasse,har ikke hørt om noe knute på tråden der. Men ikke er det lett å snakke med henne heller,hun blir bare sint og agresiv hvis jeg spør og graver for mye.
jordbær mathilda Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2009 Flere råd og synspunkter? Noen som har barn med diabetes,og hva var symptomene på det?
Joikaboll@ Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Du har nok fått en pubertetslus i hus, hissig, mage-/hodevondt og alltid sliten og trøtt ;-)
jordbær mathilda Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2009 Isj av meg,såå tidlig!!!Hadde jo håpet et par år til før "tenår"hormonene slo til...
Nurse80 Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Min gutt er også litt sånn. Klager på mye vondt og er surere enn vanlig. Jeg har ogås tenkt på mini-pubertet.Fikkk info på skole om at puberteten kommer tidligere nå. Han vokser fort, og har litt andre pubertet-tegn. Jeg har bestilt time hos legen nå. Har vert slik i 2 måneder nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå