Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk høre at tisset til babyene var så rent at det ikke var nødvendig å vaske de hvis de bare hadde tissebleie. Og bleiene suger jo til seg alt, så babyen erjo så og si tørr hele tiden. Mannen min vasker alltid og idag ble han helt forstyrret når han skjønte at jeg ikke vaska etter tissebleie bare. Nå er også vår baby blitt 6 mnd så er det på tide å alltid vaske uansett? Jeg vil bare vite hva dere andre gjør og om dere også ble like fortyrret som mannen min av at jeg ikke vasker etter tissebleier?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Man skal jo vaske uansett når man skifter bleie, må husk at ungen ligger med bleien på seg, å si at bleien suger til seg alt er feil, den vil jo så klart ha urinrester på stompen og tissen sin....skjerpings her og vask stompen når du skifter
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Hm, jeg fikk samme beskjed som HI på sykehuset OG av helsesøster. At man vasker morgen og kveld og ellers kun etter bæsj. Det har jeg gjort på begge mine og det funker for oss.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har aldri vasket etter tissebleier, vasker kun ved bæsjebleie og morgen og kveld. Hun har ikke hatt en enseste soppinfeksjon eller vært sår i det hele tatt. Overdreven vask er ikke bra det heller.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Før pleide jeg alltid å vaske snuppa etter hvert bleieskift. Dette resulterte i skikkelig sår stump. Nå vasker jeg kun når hun har bæsjet og hun er aldri mer sår.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Her vaskes det morgen og kveld, og kun etter bæsjebleie. Det er fordi vann fjerner hudens egen syrekappe(et beskyttende fettlag på en måte) og da får man lettere infeksjoner, blir sår osv. Tiss er faktisk bedre for huden enn det vann er.. Så du gjør helt rett hi:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Vasker også kun morgen og kveld + etter bæsjebleie.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har aldri vasket etter bare tissebleie (unntak er jo morgen og kveldsstellet) med mindre det har luktet veldig da så klart. Da har jeg gjerne heller bare tatt hele ungen under vasken i stede og tatt en runde med såpe og vann og skylt godt av. Alt hva jeg har lært om dette skal gjør man mer skade på huden enn godt ved å vaske så ofte fordi man vasker vekk naturlige bakterier og fett som skal være der for å beskytte huden. Dette har både jordmødre på sykehuset når jeg fødte og siden HS fortalt meg. Dere som mener det skal vasket ved hvert bleieskift, hvilket belegg har dere for det? Hvem i helsevesenet har fortalt dere dette og hvilke grunner skal det være for å vaske så ofte?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Takk for svar alle sammen Godt å vite at jeg ikke er en slubbert. Det jeg kan bli flinkere på er å vaske under morgen- og kveldsstellet... Det går litt på "gammel vane" det å skifte bleier. Tissebleie av: ny bleie på, fort gjort. HI
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Når mine barn var små det vil jo da si for 6 år siden så fikk vi beskjed å enten bare putte under vasken og skyll eller tørk lett med bare rent vann etter bleieskift...da var det snak om alle bleieskift, men det er jo somsakt 6 år siden minstemann kom til og mye har vell endrett seg siden den tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå