Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 skatteoppgjøret. Og jeg er nervøs for det i år. Vi har så og si alltid fått igjen, men i år spøker det for baksmell:/
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Spøker for det her også, men det er jo vår egen skyld som ikke endret skattekortet til mannen - så takker oss selv hvis det blir til å betale tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Saken til oss er at det står en ekstrasum om noe etterbetaling fra 2007 og skatt som evt kan fordeles på flere år om nødvendig. Det er det som utgjør restskatt for oss. Hadde jeg vist, hadde vi faktisk økt skatten vår, for jeg sjekket det opp flere ganger gjennom året, og fikk til svar at det skulle holde. Men når den ekstrasummen kom ut fra det blå, da aner jeg ikke hva det blir. Er snakk om ca 30 000 kr, og skal de ha 30 % av det blir jo det 9000 kr det... :s Ingen av oss som aner hva de pengene er for noe, og synes det er rart at det ikke allerede er trekt skatt av de:(
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Vil vel tro at det er mange som får igjen i år, siden renta har vært så høy. Da har man jo betalt mye mer renter, så da blir det mer å få igjen...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Enkel skattebergening ga et resultat på 30 000 i pluss, altså at jeg får 30 000 igjen. Det er penger vi kan bruke til å forlenge permisjonen min slik at pjusken får være hjemme til hun er 1 1/2, så håper det er rett.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 blir veldig spennende.. vi kjøpte hus ifjor, men på skattekortet vi fikk nå så står vi med akkurat samme trekkprosent som ifjor.. Håper vi får igjen masse masse!! Vi trenger de pengene...
MissBenz Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Noen som vet om det finnes en side på nettet hvor vi kan regne ut hva vi får igjen (og skylder) på skatten? Husker ikke hvordan det var sist, men må vi først fylle ut og sende inn eller står det et beløp på de papirene vi får først?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 du kan gå på skatteetaten.no og finne skatteberegning for 2008 Der fyller du inn inntekt og gjeld, også kommer det opp hva du skal ha betalt i skatt. Du kan ogs fylle inn det du har betalt, så får du se om du skylder osv. Det skal stå beløp på den første du får.. men det kan jo forandre seg hvis du sender inn med endringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå