WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Snupp blir 3 år om en uke, og har ønsket seg sjokolademuffins og marsipankake/bløtkake. Sistnevnte har jeg aldri laget selv, men det er ikke noe problem. "Problemet" er heller hvordan jeg skal pynte den.... Alle bløtkaker jeg ser har enten bær i midten med marsipanruller ved siden av, krem svingt rundt på diverse vis....og jeg kan ikke noe for det men syns det blir så kjeeeeeeeeeeedelig..! Noen som har tips til en litt sprek barnekake?? Evt. noen nettsider med bilder?
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Et lite tips som alltid har slått an her : Snupp har helt sikkert ei yndlingsbok, en figur eller noe slikt. (feks Ole Brum ) eller noe slikt. Finn ei fin, enkel tegning, legg over matpapir/bakepapir. Tegn omriss av figurene. Snu arket, tegn med pyntegele (slike tuber du får kjøpt på butikken). Det er best hvis du begynner med noen enkle figurer. Legg så arket forsiktig, med gelesiden ned på kaken. Ta arket av, rett opp. Så kan du bare tegne opp igjen strekene på kaken, og fylle i med ønsket farge. Håper dette var forståelig. Dette kan varieres i det uendelige, og ingen kaker blir like. Lykke til.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Husker min mamma lagde "klovnefjes" i bløtkaka. En halv banan (delt på langs) som munn. Druer til øyne, et jordbær til nese og så brinbebærkrem/fromasj til hår. Og så smaker det mye bedre enn de der e-stoff-pynte-tubene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå