smeh Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Kjøpte oss hus for 8 mnd siden. I dag da jeg står opp tråkker jeg i en dam på kjøkkenet. Tror først vår kjære katt har hatt et uhell, men så drypper det i hodet på meg. Det lekker faktisk fra loftet/taket. Hvordan blir dette med evt erstatning? Har tegnet forsikringer, men leser nå i taksten at loftet ikke er inspisert. Vil det da si at de tidligere eierene ikke har opplysningsplikt når det gjelder dette, og at vi må ta det på vår kappe? Var jo ikke snø, da vi kjøpte, så dette er sikkert noe som dukker opp når snø smelter. Uff, ser for meg mye utgifter her nå;(
gutta på tur Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Vi har akkurat samme problemet! Det drypper ikke inn enda, men når våren kommer kanskje..? Snakket med megler, han sa vi måtte snakke med vårt eget forsikringsselskap, forsikringsselskapet vårt mener det ikke er en forsikringssak. Snakket med tidligere eier for en stund siden, og han sa de hadde hatt problemer med at taket lakk, men dette har de ikke oppgitt i salgspapirene! Burde de ikke gjort det? Har også hatt en skade takstmann her som sa vi kunne ta det til rettsak, men han hadde sett det gå begge veier... Nå skal det sies at dette var samme takstmann som hadde takst på huset før vi kjøpte det, og lurer på om han prøver å snike seg unna fordi dette er noe han burde sett..? (Bor på et lite sted der det kun er en takstmann...) Beklager, jeg kan ikke komme med noen råd, er bare i samme situasjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå