Gå til innhold

Termin 21 april.. hva skal vi ha i vognen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer mener at det holder i massevis med dyne... Jeg synes det virker kaldt med bare en dyne... har i det minste lyst til å ha lammeskinn i bunnen... hvis ikke pose.. . men samboer er kjempesta og mener det blir aaaaltfor varmt... grr... hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på når babyen kommer da, kanskje kommer den helt i begynnelsen av April og det fortsatt er litt kaldt. Da vil du jo i det minste trenge lammeskinn og dyne. Blir den født i mai en gang så holder det kanskje med pledd og dyne? Vanskelig å si altså. Kommer jo helt an på temperaturen.

Jeg har også termin rundt de tidene du har termin og satser på pledd og dyne, men er det for kaldt for det så kjøper jeg bare en pose eller legger i lammeskinnet. Er ikke noe særlig for babyen at det er for varmt og det kan det jo fort bli i en pose.

Skrevet

Jeg ville aldri ha hatt pose. Lammeskinn og dyne er kjempe varmt, er det ekstra kaldt kan du jo bare legge et pledd over dynen. Husk at det det er farlig å ha det for varmt for babyen!!!!

Så ja, jeg er på parti med samboeren din!

Skrevet

Termin 21. april...det kan bety at babyen kan komme enda nærmere mai.

Nei, synes det er galskap å legge babyen i en dunpose etc.på det tidspunktet. Samboeren din har rett. Sier som Willy Wonka, å kle babyen for varmt, eller ha det for varmt kan være fatalt for en baby. Du får tenke deg sånn: hadde DU orket å ligge i en vinterpose i april/mai?

Dyne, lammeskinn er masse nok. Får litt vondt av små babyer som ligger i vinterposer så sent på våren.

Det finnes vårposer, men spør du meg, så er det mye bedre med dyne og lammeskinn.

Skrevet

Finnes mange tynnere varianter av poser også, f.eks voksipose med sommerdyne... Men tror du burde berge bra med lammeskinn og dyne:) Benytt tiden som er igjen til å lage ett vognteppe av litt størrelse å ha over dyne, sånn at du kan pakke litt godt inn:)

Skrevet

jeg har en sønn som er født i april og jeg brukte bare dyne i vognen ,blir for varmt med pose .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...