Gå til innhold

Fikk plutselig masse gul utflod idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er seig og knall gul. Er i uke 31, og tenker at dette kanskje er sopp. Kan jeg prøve sånne soppkurer uten å snakke med legen min, vet at man kan få kjøpt de reseptfritt på apoteket.

Grunnen til at jeg ikke vil til legen er fordi jeg er redd for at da blir det gynekologisk undersøkelse, og siden jeg har opplevd seksuelt missbruk som barn er slike undersøkelser forferdelig for meg. Tok meg flere uker å komme over den jeg tok i starten av svangerskapet.

Tenkte at jeg kanskje kunne prøve med sånn salve selv og hvis det ikke blir bedre så kan jeg kontakte lege etter dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke lactal uten å høre med lege.. :-)

Skrevet

Kanskje du har sopp infeksjon eller noe, prøv å ta litt naturel yoghurt nedentil.

Skrevet

Yoghurt? Hmm aldri hørt før, men ja jeg prøver gjerne alt jeg bare så lenge jeg slipper undersøkelse nedentil, hehe.

Hvor lenge skal man smøre med det da? For ar faktisk yoghurt i kjøleskapet :) Så kan begynne allerede nå..

Lactal ordner jeg med i morgen :) Er ikke det vanlig såpe?

HI

Skrevet

Prøv så ofte du føler behov for det ;)

Lactal er en såpe spesielt for underlivet, dr.greve og asan funker like bra :)

Skrevet

hvis det ikke klør er det høyst sannsynlig ikke sopp... Men det er veldig vanlig å få økt utflod i svangerskapet.. Lactal er ikke såpe, men et middel som gjenoppretter den naturlige balansen i underlivet... Det fås reseptfritt på apoteket og kan brukes under graviditet...

Skrevet

Nei det klør ikke.

Tenkte sopp siden fargen var så signal gul. Var helt merkelig. Har hørt at enkelte kan ha sopp uten at det klør...

HI

Skrevet

vanlig at det blir litt sånn når en er gravid :)

Skrevet

Ja, men tenkte liksom sopp med en gang, hehe. Kanskje grunnet den gule fargen.

Sist jeg var gravid var jeg ikke plaget med slik utflod. Så sikkert derfor jeg reagerer litt ekstra.

HI

Skrevet

det er jo så forskjellig fra gang til gang.. tror du ikke?

Skrevet

Joda det er det helt sikkert. :)

Men nå sitter jeg her med dåsa full av yoghurt, så håper det hjelper, hehe. Men utflod er noe herk uansett så er jo greit å prøve å få det bort.

HI

Skrevet

Får håpe at det hjelper da :)

Skrevet

Ja det gjør jeg også, trusen min ble missfarget grunnet den grusomme frekke utfloden. Den burde gi meg et hint om sin ankomst i allefall. Nei nå er det mensentrusene som er tatt fram fra skuffen igjen, trodde ikke jeg skulle se de på lenge. Snurt nå.

Og skikkelig frekt at nå må jeg frata meg den friheten og gå uten truseinnlegg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...