Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 20ml etter har pumping ca, og da hadde jeg sliti meg ut i et par mnd, så det var på høy tid å si stopp, burde gjort det før!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 20 ml er omtrent max av det jeg har fått til disse tre månedene. Har sluttet å pumpe etter amming, men pumpet nå i sted og fikk kanskje 12 ml. Hadde 30 ml på det ene brystet da det var på det meste, det andre hadde og har fremdeles ca 2 ml. Poenget er at jeg ikke vil slutte med ammingen fordi det roer ned babyen, samtidig som om det minner meg på at jeg ikke får det til.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hvis du ikke føler at det er noe stress og at det roer ned babyen syns jeg du skal fortsette, og heller gi mme for at babyen skal bli mett. Jeg hadde en desperat baby som ikke klarte å feste seg til brystet hvis det ikke flommet med en gang slik det gjorde i starten, og jo mindre jeg fikk ammet jo fortere forsvant melka. Jeg følte meg mislykka som ikke klarte å gi barnet mitt det mest naturlige i verden, og stress fører ikke til mye melk som kjent :-) Til slutt orket jeg ikke mer, ville heller kunne nyte babytiden med babyen min enn å grue meg til neste amming, det er nå litt over ett år siden jeg måtte slutte og savner fortsatt ammestundene, men jeg har fått det litt på avstand og føler meg ikke mislykket lenger og vet jeg gjorde alt jeg kunne før jeg måtte slutte. Så føl deg fram til hva som er best for deg og babyen, og ikke slit deg ut pga amminga, går det ikke så går det ikke!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 jeg har akkurat sluttet. jenta er litt over 7 mnd. har aldri pumpet. begynte med grøt da hun ble urolig liten stund etter amming ca 4-5 mnd. etter hvert foretrakk hun grøt eller fast føde framfor melken min tror jeg. merket ihvertfall at hun økte veldig fort fra 1 - 4 måltider pr dag, og lå mye kortere tid til brystet. så ble hun urolig igjen nå for et par uker siden, og jeg tenkte jeg kunne forsøke med flaske hun har ikke ville hatt det tidligere. var egnentlig litt lei av amminga også. sstorebroren var like gammel da jeg sluttet. og nå drikker hun plutselig 5 flasker i døgnet, og foretrekker det fremfor mat. koser seg veldig med flaska, og jeg syns det er veldig greit å slippe stresset med amminga nå som hun er blitt såpass stor og nyskjerrig på alt (snudde seg hvis hun hørte en lyd, og der satt jeg da, med puppen i friluft og syns ikke noe om det..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå