Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Sånn midt på en vanlig ettermiddag i en arbeidsuke, hvor mye får dere ut av dagene med barna? Jeg føler det er rett fra barnehage til middag til kveldsmat til seng, omtrent uten mellomrom. Forslag??
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 nå har ikke jeg vært på jobb på lenge, siden jeg har permisjon, og var endel sykemeldt i svangerskapet før det. men på ettermiddagene vil 2 åringen enten leke med blilene sine, eller holde på med noe bordaktivitet, som f.eks perler, tegning, klistre klistremerker e.l. eller han legger puslespill, eller vil se en film eller barne-tv. da liker han at jeg sitter i lillesofaen sammen med han og lillesøsteren hans. ellers syns jeg også han er flink til å leke med babyen. får henne til å le mye lettere enn meg ihvertfall:) han har fri fra bhg 2 dager i uka, og da får vi jo mer tid sammen. går gjerne i åpen bhg, eller drar på besøk eller får besøk av andre med unger. har også akkurat kjøpt lotto. det gikk jo kjempefint å spille det idag (første gangen) ofte orker han ikke gjøre noe etter bhg. og av og til på fridagene sier han at han bare vil være hjemme og leke med lekene sine. blir sliten av å være så aktiv i bhg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 glemte å si at av og til får vi jo besøk på ettermiddagen også, eller vi drar på besøk. gjerne til andre med barn. men det er litt stress da syns jeg så blir ikke så ofte, seln om det er koselig også.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har barn som må følges på aktiviteter flere ettermiddager i uka, og litt tid blir det til prat i alle fall. Sparer tid på å forberede middag kvelden før, eller planlegge osv. Er vi så heldige at ingen skal ut av huset på aktiviteter spiser vi middag 1700, og en av oss finner på noe sammen med barna som lego, tegning, fotball osv. Da velger de ofte å hoppe over barnetv. Den andre vakser opp, og deltar etterpå.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Det blir mye av det du sier hi, hente i bhg, middag og kveldsmat. Den av oss som ikke lager middag leker med datteren vår, blir som regel til at vi ligger på gulvet mens hun finner lekene sine fram til oss, hun har også bekynt å se litt mer på barneTV. Gleder meg til vår og sommeren nå, da kan vi ut litt mer etter middag uten at det er mørkt, kaldt og en haug med klær som må på før vi kan ut!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 vi er begge ferdige 15:00 på jobb.. så vi har mye av ettermiddagen sammen.. vi spiser middag..så kan vi f.eks; ta en ski tur,leke ute,reise å bade,perle,tegne,besøke andre,få besøk,pussle,bake, spille spill osv.. det kommer seg helt an på hva vesla orker etter b.hagen. Noenganger har hun ønske om å ikke gjøre noe som helst bare kose seg =)
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 De dagene jeg slutter 16.00 så blir det jo hente barna, hjem, slappe av litt i en halvtime med en bok eller annet som barna ønsker, lage middag når de ser på noe barneTV. Spise og så roe ned for natta. Hvordan i alle dager rekker dere 2 måltider på den tiden der...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå