Collet :) Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Jeg fikk ei jente i 2005 og hadde så godt som null vann i kroppen. Merket vel litt "tunghetfølelse" og hovne ben og hender siste uken før fødsel, men ingenting mer enn det. La heller ikke på meg mer enn 9 kg. totalt, tross at jeg var helt normalvektig før fødsel. Men så må det legges til at jeg hadde HG og stor vektnedgang i begynnelsen av svangerskapet. Denne gangen har det til nå vært helt likt, men nå venter jeg gutt og har nå i uke 38 hovnet opp merkbart synes jeg. Hender og ben og kjenner at når jeg sitter på huk og reiser meg opp og sånn at jeg føles oppblåst. Jeg har også sprettet opp til + 11 kg. nå og 2 kg. bare de to siste ukene. Til tross for at jeg enda er mye kvalm og spiser lite... blir nesten litt skremt! Hovner man mer opp mot slutten når man venter gutter?! Eller er dette tilfeldig, evnt. et "flergangsfødene-fenomen"? Håper det er vann jeg har lagt på meg de siste ukene.......!! Renner det i såfall rakst av under eller etter fødselen??!
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hola Jeg er førstegangs og venter gutt. Nesten ikkeno vann i kroppen her. Begynt å merke litt hevelse i føttene nå i det siste, men det er tross alt ikke så lenge igjen til termin. Runder straks 39 uker. Men svangerskap kan vel være veldig forskjellig fra gang til gang? Og 11 kg er uansett ikke mye, så det renner sikkert kjapt av igjen!
storken Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Er gravid med tredje gutten, har ikke hatt noe vann i kroppen med noen av dem. Ikke denne gangen heller. Tror ikke det er kjønnsavhengig, heller mer tilfeldig.
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Hei! Eg har tre gutar frå før og har EST ut dei siste to-tre vekene kvar gong. Her snakkar vi vektauke på totalt 25 kg. Men det har forsvunne på ein-to-tre etter fødslane, fordi den ekstra vekta hovudsakleg har vore vatn. Så eg har i alle fall lagra masse vatn med gut i magen. Har no gut nr fire på gong, men ser ikkje ut for at eg blir fullt så diger denne gongen. Veit ikkje kvifor. Det ser ut for at det ikkje er kjønnet som bestemmer dette. Eller noko anna, for den saks skyld. Synest alt har vore annleis enn dei tre andre gongane denne gongen. Men gut er det. Ultralyden levna ingen tvil om det. Har forresten også termin 16.mars :-) Siste to dagane har eg sprunge på do og tissa eit par gongar i timen. Har eit håp om at han endeleg har bestemt seg for å legge seg godt ned i bekkenet og presse litt på. Kan godt tenke meg fødsel snart. Vi har berre to veker att no :-)
Mone snart3barnsmor Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 jeg har est som en hval( mye vann) begge gangene å har fått jente...
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har hatt samme problemer med vann i kroppen alle tre gangene, Først fikk jeg jente så gutt og nå er det ei jente igjen. Eneste jeg ikke opplevde med gutten var bekkenløsning, det hadde jeg første gangen og det har jeg nå.
Trollunn Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Har lagt på meg 25 kg, er i uke 38. Har nok lagt på meg myyyye vann, helt pløsete i trynet, stoooore bein og hender og knær, og har faktiskt vært slik siden jul!!! Venter gutt jeg da. Håper og forventer at det renner av igjen fooooooort!!!!!!
Lykke X 4 Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Har født to gutter, og hadde ikke ødemer i noen av svangerskapene.
to_tette? Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 tror ikke det har noe med gutt/jente å gjøre.. fikk jente og hadde så hovne føtter rett etter fødselen at ikke kunne se tærne.. veldig mye vann i kroppen de siste ukene ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå