Gå til innhold

Kveldsrutiner til små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt er 3 måneder, og vi har ikke fått innført noen skikkelige leggerutiner enda. Han sovner ofte på fanget mitt etter å ha spist mat, og da legger vi han i senga. Skal nå prøve å legge han mens han enda er litt våken, men litt usikker på om det da er best og skifte å ha på nattdrakt først, for så å amme en siste gang før kvelden, eller er det lurest å gi han mat først, for så å skifte på han..?

Hvordan er deres rutiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid tatt kveldsstellet først for så å gi mat amme/flaske.

Det har jeg gjort med begge jentene mine, og kommer til å gjøre med babyen i magen også.

har fungert kjempefint. og har aldri hatt vansker med å legge barna om kvelden. (eldste er nå 5, yngste 2)

Skrevet

Flere erfaringer..?

Skrevet

Vi skifta om til pysj først og så amma jeg henne inne på soverommet med dempa belysning og la henne etter det :) Ikke hatt noe problemer med legging, rutiner et superviktig!!!!! :)

Skrevet

Jeg steller han også på med pysjen i 21 tiden. For da merker jeg at han er trøtt og grinete. Også tar jeg han inn på rommet (mørkt), pakker han inn i strikket ullteppe også ammer jeg han. Legger han med engang ned i sengen. Tar han ikke opp igjen om han sutrer litt. Dette har vi gjort siden han var 3 uker gammel. Nå er han 9 uker gammel.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...