snart to barns mamma:) Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 jeg har utrolig hard mage og må ofte sitte leeeenge på toalettet for å få noe ut. men så er jeg litt redd for og presse for jeg er redd for at det kan skje noe galt da..? og etter jeg endelig har klart å få ut noe får jeg blødninger. syns dette er helt fælt og ekkelt og skrive men jeg tør ikke spørre fastlegen for det er så flaut.
*toppris* Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 ikke farlig å presse...men...hemoridene popper som bare juling;) er nok derfor du blør oxo (regner med det er fra baken, når du tørker deg) prøve å ta noe som kan løse litt opp? mange osm har tips ang det her inne.. lakris, svisker, druer, halspastiller som er lakserende osv... anbef ikke lakserende middel fra apoteket vistnok... pga kan sette ting i gang, styrtfødsel osv... ikke prøvd det selv da men... lykke til:) prøv å ikke press for mye, hemoridene er ikke behagelige i lengden...
student06 Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Og husk å få i deg nok væske, tarmen trenger minimum 2 liter vann pr dag for at avføringen skal holde seg myk!! (hvis du drikker kaffe som er svært vanndrivende, må det til fem kopper vann pr kopp kaffe bare for å erstatte væske tapet kaffen gir...)
to_tette? Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 MASSE vann (her snakker vi flere liter hver dag) MASSE frukt (spis frukt hele dagen så blir det fart på sakene...) svisker, tørkede aprikoser (virker bedre enn svisker synes jeg) druer, pærer, all slags frukt egentlig fiber skal visst være bra helt normalt at du blør litt når du har så veldig hard mage! så det skal du ihvertfall ikke bekymre deg for (hadde forresten motsatt problem forrige svangerskap, jeg orket bare å spise frukt, veldig lite annet, drakk veldig mye vann, og hadde veeeldig løs mage hele svangerskapet.. tror faktisk jeg foretrekker det fremfor forstoppelse..)
godiva med 3 gull Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 2 ss linfrø daglig. blad det i yoghurt så glir det lett ned Prøve spise dem tørre er en dårlig ide. Masse vann og fiber er også viktig. men linfrø gjør susen...
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Hvis du vil unngå hemorider bør du IKKE sitte lenge på do å presse selv om du er hard i magen.
Underveis --> Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Veldig vanlig å være forstoppet i svangerskapet. Har hatt trøbbel selv. Det som løste det her var masse vann (MASSE vann) og kiwi! To om dagen og vips så var tarmen så fin atte :-) Greit å ikke trykke for mye for å få ut avføringen heller. Bedre å vente litt da til den kommer av seg selv (om den kommer av seg selv). Er trykkingen som gir hemorrider. Har vel såvidt klart å komme med unna dritten selv, men var nok like før der. Nå de siste ukene har det faktisk løst seg av seg selv, så det er ikke sikkert det varer evig heller :-) Er 37+5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå