Gå til innhold

adhd mammaer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er hverdagen deres?

hvor mange barn har du?

hva jobber du med? å greier du deg i jobben?

flere som har en cv lengre en værst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagen er ganske hektisk her i gården. Og vi må bruke mye tid på å forberede adhd-barnet vårt på hva som skal skje. Er kjempeviktig at h*n er mest mulig forberedt på dagens struktur og gjøremål. Dersom planlagte ting av en eller annen grunn ikke kan gjennomføres, da er 101 ute... Eller dersom ting ikke blir som h*n tenker det skal bli... Når det gjelder ettermiddagsaktiviteter så må alltid en av oss voksne være i nærheten, dersom ting skulle skjære seg, men stort sett går det bra. Men h*n er verdens herligste unge altså, full av omtenksomhet og klemmer :)

Vi har tre barn.

Jeg jobber i skoleverket, og greier meg godt i jobben. Har hatt samme jobb siden jeg var ferdig utdannet :)

HI, hvordan er din hverdag da siden du spør?

Skrevet

HI her..:)

her er det JEG som har adhd da,hehe..

tenkte mest på mammaer som har adhd:)

Skrevet

hehe, ja da misforsto jeg litt gitt.... Skjønte ikke helt siste spm i forhold til det med å ha adhd-barn, men nå ble det jo helt logisk.. ;)

Men kunne du si litt om din situasjon? Hadde vært interessant å høre. Barnet mitt blir jo en gang voksen....

Skrevet

Hverdagen nå er, rutiner, forutsigbarhet og konsekventer.

Hverdagen før var tårer, frustrasjon og utmattet.

Har tre barn, den fjerde på vei.

Jobber med attferdsproblem barn og studerer. Nå etter å ha fått inn rutiner, forutsigbarhet og konsekventer på skolen kan jeg faktisk være en hel dag på jobb uten å måtte plukke opp sønnen min et eller annet sted pga misforståelser mellom han-lærer eller han og andre barn.

Mitt barn går ikke på medisiner, jeg har tatt inn andre tiltak som fungerer og det mest tilfredstillende for meg er å se at nå etter et år med hard jobbing med min sønn har jeg mer tuksus på han enn andre foreldre uten diagnose. Det gjør meg veldig glad og overbevist at alternative metoder enn medisin fungerer bedre enn best!

Skrevet

Så flott at du har fått det til å fungere :)

Kan du si noe mer om de alternative metodene? Kunne godt tenkt meg å prøvd ut nye ting selv.... ( i forhold til barnet mitt)

Skrevet

Kjenner jeg blir grusomt provosert av dette innlegget jeg asså...adhd-mammaer for faen? Men herregud da menneske!? De trenger da ikke være noe andeerledes enn andre mammaer da? Er slike stempel man fårnår man har adhd...d er helt unødvendig.har adhd selv og jeg haeter når folk refererer til emg som adhd-mor eller adhd person...jeg er da faen meg en vanlig person som alle andre...utrolig at d går an asså..nej jeg blir bare sint av slikt.

Skrevet

adferd har da ingen ting med adhd å gjøre?

Skrevet

Eh, litt hissig her? Det er vel ingen hemmelighet at vi ADHDére har andre utfordringer i hverdagen?

Jeg merker lite til ADHD i forhold til barnet, men hun er bare noen uker da. For meg har det alltid vært slik at det er lett å få til ting jeg er interessert i, og jeg har vel aldri vært så interessert i noe som jeg er i henne:-)

Skrevet

Nå er det tydeligvis forskjell på folk uansett da,selv om begge har adhd...jeg har aldri hadd noe særlig utfordring bortsett fra at jeg er ekstremt hyperaktiv og urolig i kroppen..men alikevel...jeg blir provosert ikke av at du tar dette opp men at man bruker disse betegnelsene...adhd-mødre opg adhd -barn...asså..hva er vitsen..skulle virkelig ønske folk slutta med det.

Skrevet

Hei på deg anonym 23.10

Først urinanalyse. Deretter kostholdsendring siden mitt barn ikke tåler melk. Sukker kutt i hverdagen og delvis i helgene. Sortere ut enkelte e stoffer som fremkaller hyperaktivitet, som fargestoffer.

Deretter har jeg etter mye kamp fått igjennom tilrettelegging på skolen, pmt-o som skal veilede lærere i skolen, selv gått pmt-o som har bedret hele hverdagen her hjemme. EyeQ eller store mengder omega 3 og DHA syrer og vitamintilskudd.

Her oss oss fungerer det nå godt siden alle ledd samarbeider. Jeg holder et godt kosthold og tilfører grei disiplin, faste rutiner osv, lærer tilpasser ukeplan og får opplæring med å håndtere min sønn på samme opplegg som jeg har vært igjennom.

Kan anbefalle disse sidene også.

http://www.sarasverden.com/

www.adhdbarnetmitt.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...