miss_chica Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg hadde med vogn til han i fjor, og den var gull verdt siden vi gikk på lange turer og trillet masse. Nå i år er han et år eldre, og jeg lurer litt på om vi skal ta med vogna eller ikke. Har en sånn zapptrille som jeg har brukt til han tidligere, men lurer på om han kanskje er litt for stor til vogn? Skal ha med en reisevogn til mini på 1 år uansett, og begge vognene får plass i samme posen på flyet... (små vogner begge to) Det kan jo være ganske trafikert enkelte steder. Og vi kommer til å gå mye rundt på ettermiddagene og kveldene. Får ikke satt på søskenbrett på den vogna til mini heller. Hva hadde dere gjort?
erteposen + 4 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Jeg hadde aldri fått min 4 åring til å sitte i vogn.
Smil <3 Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 jeg hadde tatt med da mitt barn ikke liker å gå langt....
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 hadde ikke tatt med til 3åringen min jeg
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2009 hehe, det er ikke no problem her =) selvfølgelig har jeg ikke planer om å binde han fast i en fem-punktssele, men bare bruke den som en sitteplass når vi er ute og triller. i tillegg har han astma, så han blir veldig fort sliten.
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2009 dere som sier nei, er det fordi dere ikke pleier å trille på lange turer i syden eller fordi dere mener fireåringen kan gå en to-timers tur selv? bare lurer =) vi går veldig mye på tur, i tillegg til at vi reiser med en annen familie som helt sikkert ikke har lyst til å stoppe hele tiden fordi han er sliten, så for alles skyld tenkte jeg på vogn. når vi skal til stranda og bevege oss i nærheten av hotellet og rundt så kommer jeg jo absolutt ikke til å buke vogna. fint å høre synspunkter =)
Arb.ledig husmor Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Ikkje til en 4-åring.. Hadde heller ikke gått så mye på tur når eg var på en familieferie, da hadde eg lagt opp dagen etter hva unga ønsker.. Får knapt min 2,5 åring i en vogn, så hadde nok aldri fått ho i vogn når ho blir 4...
Mom2Two Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Ungene greier å gå lange turer selv uten vogn. Det er jo en sovepute også for barnet når man alltid tar med vogn. Venner man seg til at vognen ikke er tilgjengelig, så må de jo gå Alle skjønner vel at en reise må legges opp etter barna når man har med dem. Det ville jeg løst på annen måte. Bruker du vogn på turer her hjemme ennå også?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 jeg hadde ikke lagt opp til 2 timers turer med en 4åring. Vi hadde gått så langt som han orket, jeg syns vogn blir for lettvindt, og at det gjør at barnet blir sittende for mye i ro. Men dersom du mener at du trenger vogn, så ta den med deg du! Sier bare at jeg hadde ikke tatt det med til MIN gutt, men alle barn er forskjellig og har ulike behov.
erteposen + 4 Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 Vi går mye på fjellet i Norge, og de har vært på en del topper. Vi går mye tur også når vi er på ferie, men legger opp tempo og aktiviteter etter barna. Skal vi gå på lange handleturer deler vi oss opp, og reiser vi med andre går vi damene på tur alene. Kanskje er det fordi min 4-åring har en eldre bror, men han hadde nektet å være "baby" i vogn. Vi har ikke bil og går vel mer enn gjennomsnittet.
Smil <3 Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 er jo veldig forskjell på barn da....min gikk ikke før 18 mnd og gikk veldig sakte ved 3-års alder....så jeg syns det er helt greit med 4 åring i vogn... vi liker å gå lange turer og så lenge 4 åringen liker å sitte i vognen på tur, er det vel greit:)
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2009 nei, hjemme bruker vi ikke vogn. har ikke brukt vogna siden vi var på ferie i fjor, og da brukte vi den myyye siden vi bodde langt unna sentrum og måtte gå et stykke for å komme til restauranter osv. min 4-åring sliter med pusten og har astma, og klarer ikke fullføre turer med barnehagen engang. vi skal jo til et superbarnevennlig sted, og ferien er kun lagt opp etter barna, men for å komme til alle disse stedene må vi gå et stykke... syns det er litt koseligere å gå enn å sette seg i en taxi når man først er i et annent land. fint jeg får høre synspunkter. har jo mest lyst til å slippe å ta med vogna, men er redd jeg kommer til å angre.
dete Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Vi hadde til og med vogn med til 5åringen vi. Den brukte hun når vi skulle gå hjem fra restaurantene om kveldene, og på lange turer. Ta den med du. Du trenger jo ikke bruke den hvis han nekter, bedre det ennå angre på at dere ikke tok den med...
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Hvis du tror at skjønne Romeo har behov og glede av vognen tar du den selvfølgelig med. Hele ferien blir jo ødelagt hvis han blir sliten og lei. Sutrer og vil sitte i vognen til lillebror. Du kjenner han tross alt best og alder er nå bare et tall:)
AneB Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 MÅ dere gå 2-timers turer? Hvis svaret er ja: Greier 4-åringen å gå i 2 timer? Hvis ja: drit i å ta med vogn. Hvis nei: ha med vogn.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Hadde tenkt å svare aldri i verden. Men så leste jeg at du skrev lenger ned at han har astma og blir fort sliten. Så da stiller seg saken i et annet lys. Ta med vogna du, så får gutten din kost seg ordentlig når han vet at han kan sette seg når han blir sliten:)
lÅktiHaUDe Skrevet 1. mars 2009 #19 Skrevet 1. mars 2009 Vi har ei som blir 6 i oktober, tar med vogn når vi reiser i juni/juli. Bryr meg overhodet ikke hva andre sier.. Hun har alvorlig astma, blir fort sliten osv. Bedre å sitte i vogn enn å få anfall osv. Siden barnet har astma så må jo du se ann ditt barn spesielt, blir litt feil og spørre de som har friske barn for der er jo saken en helt annen. Hun på 9 gikk 1 km fra hun var 1 år, men så har hun ikke astma heller. Noen barn har lett astma og hoster litt og noen har alvorlig dvs at de klarer ikke små korte turer uten å blir tungpustet og veldig sliten. Da skjønner jeg ikke vitsen med å presse et barn som har denne sykdommen...
erteposen + 4 Skrevet 1. mars 2009 #20 Skrevet 1. mars 2009 Men da har jo din gutt spesielle behov og kan ikke sammenlignes med en 4- åring uten astma og som du vet ikke fullfører barnehageturer. Om gutten ikke synes det er et nederlag og liker å sitte i vogn tar du den selvsagt med. Våre svar har ingen betydning for om du skal ta med vogn eller ikke siden gutten din er syk. God tur og kos dere i bøttevis.
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 1. mars 2009 takk leader det er det jeg tenker på også... vogna til matheo er for liten for to stk, så det blir umulig å trykke de sammen i den. jeg syns det blir litt stusslig å holde seg i nærheten av hotellet også, når man først er på ferie. skal tenke litt til på det. nå vet jeg hvertfall hva folk synes, og det var det jeg var ute etter =)
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #22 Skrevet 1. mars 2009 jo takk =) er bare det at han har jo godt av å gå litt også, men det er ikke bra for han å gå om han blir veldig sliten. skal se om jeg kan trikse og mixe ltt med søskenbrettet, så får han heller stå når han ikke orker å gå
lÅktiHaUDe Skrevet 1. mars 2009 #23 Skrevet 1. mars 2009 er det egentlig noe å tenke på.... hehe jeg hadde ihvertfall ikke stusset.. men så er vi i syden 1 mnd hvert år for at jenta vår skal få det bedre, og jeg hadde aldri reist uten vogn, men tror nok dette kanskje er siste året hun vil bruke den.. men neste år blir det vel å kjøpe en sparkesykkel tenker jeg og legge igjen i leiligheten
miss_chica Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #24 Skrevet 1. mars 2009 takk for svar alle sammen =) er enig med dere alle egentlig. noen har spesielle behov og noen trenger en vogn. jeg har tenkt på dette siden jeg bestilte reisen, og vurdert litt frem og tilbake. fint å få se noen synspunkter!jeg skal ta med vogna med god samvittighet. blir den ikke brukt, så er det jo bare fint det også, men da har jeg den hvertfall der som en backupløsning om han ønsker det =)
De tre gull Skrevet 1. mars 2009 #25 Skrevet 1. mars 2009 Nei!!! 4 åringer skal ikke sitte i vogn. Har gutten din speielle behov så legg opp ferien etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå