Gå til innhold

Våtservietter eller gas kluter!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hva dere som har hatt barn før har brukt, jeg har selv hørt at uansett hvor skånsom å fin en våtserviett skal være, er den som regel ikke det likevel.. det jeg mener er at jeg har hørt at babyer fort kan få bleieutslett av våt servietten..

selv har jeg tørket bort hårfarge fra badegulvet med en våtserviett som er å få kjøpt på apoteket, og som er beregnet på babyer!! jeg tror ikke jeg ville brukt en våt serviett som er såå sterk på en liten baby!?

HVA HAR DERE BRUKT? :)

Noen som har tips, eller gjerne erfaringer !?

Hilsen en ung mor som trenger masse råd og tips før den lille kommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker våtservietter uten parfyme.. det har jeg gjort på begge mine gutter, og inngen av de sliter eller har slitt med bleie utslett eller allergi..

men her er helt sikkert mange forskjellige meninger ute å går..

men jeg for min del syntes våtservietter er enklere og mer rensligt en en klut.. Å kommer til å bruke det på nr 3 og.

Skrevet

hei

til min minste har eg brukt våtservietter fra coop..

de er de likeste våtserviettene eg bruker for av de reagerer ikke barnet :) så har de vunnet mange priser oxo.. så er de billige :)

Skrevet

Til mine to første brukte jeg gas-kluter hjemme, og våtservietter borte.

Kommer helt sikkert til å gjøre det samme til nr 3 også.

Skrevet

Brukte begge deler. Var det dager jeg hadde det travelt var det kjekt med våtservietter. Og så var de bedre og ha med seg på tur.

Er jo greit og ha begge deler liggende.

Skrevet

Her kommer jeg til å bruke kluter, evt mesoft hjemme og våtservietter på tur...Synest ikke så veldig mye om å bruke våtservietter på små babyromper :)

Har selv vaska meg med div våtservietter selv, og det svir..

Skrevet

Det beste jeg har brukt er pakker med Mesoft 10x10 gas kluter som fåes på apoteket!! De koster 25 kr pr pakke og er geniale:) Myke og gode til babyen!!

Men har våtservietter i stellebagen til turer på senteret og sånt..

Skrevet

Her i heimen går det i Mesoft kompresser, sånne engangs-"kluter" som bare fuktes med vanlig vann fra springen. De fås kjøpt på apoteket, og anbefales veldig hvis man ikke er så glad i å måtte vaske bæsjekluter, hehe! Koster ca 25kr for en pakke, veldig greit! Ellers bruker vi også sånne søte, myke babykluter fra Princess i frotte-stoff, de er også veldig gode:) Våtservietter anbefales bare til bruk på tur, vanlig vann er det beste for sarte babyromper!

Skrevet

her går det i babyvaskekluter, har nesten 100 stk! de koster ikke mye, selges vel i 5 eller 10 pk. Har brukt opp alle etter 3 dager, da hiver jeg de inn i en vaskepose og så er det på'an igjen...mener jo selv det er bedre enn våtservietter:) forresten, en del av våre er fra princess som nevnt over. Har en pk våtservietter i stelleveska, men det er KUN til bruk om ikke vann er tilgjengelig! (for vår del, mener ikke å "moralisere")

Skrevet

her brukte jeg sånn papir som mann vrir opp i vann, som ikke går i stykker, husker ikke eller aner ikke hva de heter, men dem anbefalte de på sykehuset, å de er jo like kjekke som våtservietter, kastes jo etter bruk.... liker ikke de klutene jeg....

Skrevet

jeg brukte kluter frem til snuppa var 1 år og så gikk jeg over på våtservietter. kommer til å gjøre det samme med snuppa som bor i magen. men bruker fortsatt klut på 3 åring morgen og kveld, så det ikke blir så mye våtservietter. brukte forresten våtservietter henne før hun var året når vi var uten for huset.. men vet mange bruker sånne papir greier med vann på.. jeg likte ikke de da...

Skrevet

Til førstemann brukte jeg våtservietter på tur, vaskeservietter i papir hjemme (euroshopper el libero sine) og i badekaret og morgenstellet vasket jeg småen med sånne små myke vaskekluter:)

Har tenkt gjøre det samme med nurket i magen...

Skrevet

Våservietter uten parfyme. Neutral bruker jeg... Brukte til førstemann og tenker å bruke det på lillebror i magen også.

Skrevet

Mesoft hjemme i de 2-3 første mnd så klut og våtservietter på farta:)

Skrevet

Bruker ikke våtservietter, da det alltid har gitt bleieutseltt på mine barn. Har de liggende i stellebag til nødsbruk, og da er det parfymefrie.

Er veldig fornøyd med å bruke Mesoft kompresser og vann +evt. olje til stell av stump hos nyfødt/de minste. Skal du ut på tur kan man legge en bunke Mesoft kompresser i en pose, og fukte dem med vann. Fungerer like bra som våtservietter.

Ellers vil jkeg heller anbefale å skylle stumpen til babyen under rennende lunket vann i vasken, når du har tilgang til det. Det er den beste vaskemetoden for å unngå sår stump :)

Skrevet

Jeg er førstegangs, men har bestemt oss (hehe) for at vi skal bruke mesoft/sånne engangs vaskekluter som fuktes med vann i stedet for våtservietter her hjemme. Eller rett å slett skylle stumpen under springen. Bruker engangs vaskekluter på jobb i barnehagen, og det er mye mer praktisk enn å bruke vaskekluter som må vaskes...

Har kjøpt en pakke våtservietter til å ha i stellebagen, men vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke det..

Så forresten i går at www.gronnhverdag.no har testet babyprodukter nylig, og der ser man hva slags våtservietter som anbefales til bruk på baby (altså våtservietter som det ikke er registrert noe skadelige stoffer i) hvis noen er interressert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...