Gå til innhold

Våtservietter eller gas kluter!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hva dere som har hatt barn før har brukt, jeg har selv hørt at uansett hvor skånsom å fin en våtserviett skal være, er den som regel ikke det likevel.. det jeg mener er at jeg har hørt at babyer fort kan få bleieutslett av våt servietten..

selv har jeg tørket bort hårfarge fra badegulvet med en våtserviett som er å få kjøpt på apoteket, og som er beregnet på babyer!! jeg tror ikke jeg ville brukt en våt serviett som er såå sterk på en liten baby!?

HVA HAR DERE BRUKT? :)

Noen som har tips, eller gjerne erfaringer !?

Hilsen en ung mor som trenger masse råd og tips før den lille kommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mange våtservietter kan fjerne ting som maling osv er fordi de inneholder OLJE ikke fordi de er så sterke og inneholder så farlige stoffer... Når det er sagt så bruker jeg kun våtservietter når jeg er ute av huset og ikke har vann tilgjengelig.. (det har man jo egentlig som oftest om man tenker seg om....) Grunnen er ganske enkelt at selv om våtservietter ikke inneholder så sterke stoffer så inneholder de likevel mange kjemikalier og parfyme som babyens hud KAN reagere på.... Jeg bruker istedet mesoft kompresser (fås kjøpt på apoteket) eller kluter og vann pluss litt olje om det trengs..

Skrevet

Enig med lille M og st.hans gutten, mesoft kompresser er veldig bra, det har jeg brukt på mine. Våtservietter når vi har vært ute av huset. I perioder jeg har brukt mye våtservietter har huden vært mer rød og irritert enn ellers. Men her er nok meningene delte, tenker jeg.

Skrevet

Rennende vann bruker jeg. Noen ganger såpe/ vaskekrem hvis det er mye klin som skal av. Bruker ALDRI våtservietter, kan til nød tillate bruk av klut.

Skrevet

Det er rennende vann på offentlige toaletter også:D Fungere perfekt. Har tatt med meg våte kluter i en zipplockpose hvis jeg visste det var vanskelig med rennende vann da jeg har vært på tur. Aldri vært noe problem faktisk. De våte klutene har jeg stort sett ikke hatt bruk for.

Skrevet

Jeg buker:

Engangskluter fra Euroshopper (kjøpt på rimi) med vann på

Vanlig kluter med vann på Det er dette jeg bruker oftest hjemme

Våtservietter om jeg må skifter ofte på steder uten vann jeg da. Er mye på farta.

Det er som skrevet over oljen som tar maling ol i våtserviettene

Det er ikke farlig å bruke disse på små barn, men personlig bruker jeg minst mulig av alt annet enn vann fordi det er unødvenig og unaturlig.

Mine barn har aldri hatt såre stumper så det er mulig derfor jeg ikke er hysterisk når det gjelder våtservietter.

Rennende vann hadde jeg aldri klart - mine barn har bæsjet i hver eneste bleie og skylde i vann syns jeg er litt vanskelig og klønete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...