Gå til innhold

Har noen av dere minien i bæresjal?


anema80

Anbefalte innlegg

 

Jeg har kjøpt en sleepy wrap. Og tror jeg kan bli veldig fornøyd med den.

Eneste er at siden han er så liten (7uker), er det bare froskestilling og hammock stilling som er anbefalte bærestillinger. Synes det er litt vanskelig å få han inn i bæresjalet i de stillingene og må ha hjelp. Skal ut å fly alene med han om noen uker, så jeg håper vi begge blir eksperter på å bruke bæresjal.

 

Når jeg først har fått han inn i bæresjalet, så sovner han som en dupp. Jeg kan lage meg frokost eller middag. Veldig koselig!!

 

Har dere prøvd ut bæresjal og er dere fornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et bæresjal som heter moby wrap som vi har brukt siden 2 dager etter fødselen. Jeg bare putter henne oppi som en ball ;)

Ofte er bæresjalet det eneste som roer henne ned. Eneste dumme er at jeg blir så fort sliten i ryggen etter fødselen. Men mannen min er veldig glad i å bruke det. Fin måte for menn å være nær babyene.

Noe annet som er litt krøkkete er et det er litt kronglete å knyte på seg og litt kronglete å få henne inn og ut. Så jeg tenker at dersom man vet man kommer i situasjoner der man ikke kan bære babyen på seg hele tiden, ville jeg gått for en bæreordning som er litt mer kjapp. Kanskje babybjørn, eller et enklere sjal...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bæresjal, heter det ringsjal, tro? Er et sånt med to metallringer som låser sjalet. Har lånt det av søsteren min. Har brukt det bare et par ganger, men da har det forsåvidt funka bra. Har da hatt pjokken i froskestilling, og han har sovnet fort. Småtten min har ikke så stort bærebehov da, så derfor (og pga bekkenløsning som sitter litt i) har jeg ikke bært ham så mye. Men koselig er det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har sånn ringslynge som deg Itsrejk. hun hater jo å ligge i froskestilling.. hun vil helst ligge rett ut hun hehe.. så vi må vente med å bruke den til hun kan sitte i den..

 

kjøpte BB-bæreselen synergy. den var hun mer fornøyd med. når hun kunne sprelle med beina..

 

ikke så lenge til jeg kan sette henne i sittestilling i ringslynga heller. hun holder jo hodet oppe selv hele tiden nå (nesten) men hun er jo bare 2 mnd (i dag faktisk hhehe :)) så jeg venter nok noen uker først.. vil ikke presse henne.

 

hvor har du kjøpt ringslynga de? jeg kjøpte den fra lotusbarn. sånn helt enkel en.. mørk sjokoladefarge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Moby wrap stort sett daglig i 2 mnd nå, og er veldig fornøyd. Pappan er mest ivrig, jeg syns det blir litt tungt for ryggen, må bare komme meg i treninga fort altså, for jenta mi vokser jo som bare det! :) Lå først i krybbeposisjon i 2 mnd, har begynt med froskestilling nå, og den er super for å få i gang magen hennes! Men hun er jo så nysgjerrig, vil jo bare titte rundt hele tida, så helst burde hun vært vendt fremover, men det venter vi meg til hun holder hodet helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også SleepyWrap. Har egentlig ikke brukt det sånn veldig mye enda, da lillegutt egentlig finner roen veldig godt uten å bli bært. I tillegg er han veldig nyskjerrig, og vrir hodet sitt noe helt enormt. Sjalet blir nok enda mer brukt når han blir større og vi kan ha han i andre posisjoner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare lånt slynga fra søstra mi, og jeg vet ikke hvor hun har kjøpt den. Den er ensfarget svart. Skal prøve å bli litt flinkere til å bruke slynga etter hvert, tror jeg.

 

Har forøvrig en BabyBjørn liggende også, men den har vi ikke tatt fram ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også vi kommer til å bruke sleepywrapen mer når lillegutt blir eldre. Må vel kanskje skaffe meg en lettere bæreanordning siden vi skal ut å fly.

 

Sjalet er jo lett å knyte, men verre å få lillegutt oppi. Må ha hjelp da. Har klart det en gang alene. Da var han veldig rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også vi kommer til å bruke sleepywrapen mer når lillegutt blir eldre. Må vel kanskje skaffe meg en lettere bæreanordning siden vi skal ut å fly.

 

Sjalet er jo lett å knyte, men verre å få lillegutt oppi. Må ha hjelp da. Har klart det en gang alene. Da var han veldig rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sleepywrap! Den har vært flittig brukt av både meg og pappan så langt, vesla har litt problemer med å finne roen på egen hånd men i sjalet går det fint.

 

Jeg klarer fint å få henne inn (i froskestilling) på egen hånd. Etter å ha knytt på meg sjalet setter jeg meg godt tilbakelent i sofan, og plasserer henne i froskestilling på brystet. Må være så tilbakelent at hun ligger der omtrent uten å bli holdt, da har jeg begge hendene fri til å "wrappe" sjalet rundt henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bra tips! det skal jeg jammen prøve :)

 

Er så mange ganger om dagen jeg hadde hatt bruk for 2 hender, og da hadde det vært kjekt å få mini smertefritt nedi sjalet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...