Gå til innhold

Hva er lov og ikke lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

åhh.. mann min gir småtten krem på smokken!! Jeg sier jeg ikke liker det men han gjør det likevell...

gir han også mat i stuen så leverpostei gniies inn i alle møbler, gulvet, vegger osv... fordi om jeg flere ganger har sagt at jeg ønsker at småen skal sitte med kjøkkenbordet når han spiser...

Å smokken... skal i følge meg være i sengen og kun der... men når småen spør etter smokken så får han den av pappaen...

æh blir sprø.. har snakket med han om det, men han tar det ikke så seriøst.. mener det er småting som vi ikke trenger å være så strenge på... Er ikke sur på han og han er absolutt en fantastisk far! Men småen kan ikke alltid få det slik han vil..

Andre som har slike "håpløse" pappaer til barna sine?? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"håpløse pappaer" eller "håpløse mammaer"?

Jeg tror kanskje dere burde sette dere ned og bli enige om regler isteden for at du skal lage et sett med regler og forvente at han skal følge dem.

Jeg skjønner frustrasjonen, men han er sikkert litt frustrert over å få "beskjed fra høyere hold" når det gjelder hvordan han skal oppdra sønnen sin også.

Skrevet

Vi snakker mye om det. Jeg respekterer de reglene han STERKT ønsker som feks:

- at småen kun skal se tv 17.30 til 18.00 når drømmehagen er...

( Jeg ser ikke problemet i at småen ser litt tegnefilm på morgen.. eller dager der det er regn.. men jeg respekterer min manns ønske..)

++++

Det er ikke så mange ting vi er uenige om, og det er ikke slik at jeg "lager" alle regler.. Vi skal oppdra barnet sammen, da mener jeg at man bør kunne gi og ta.. istedet for å overkjøre helt..

HI

Skrevet

Enig i at dere må skrive opp regler slik at dere gjør likt. Barn forstår fort hvem som har lettest for å gi godsaker og pappaen blir jo mest pop hos dere på det feltet. Vi er gudskjelov enige om det meste her i huset:) Ja, og vi har samme oppfatning som deg,bare så det er sagt. Men lillemor får ha smokk utenfor senga hvis hun er syk da.

Skrevet

skjønner ikke helt hva som var problemet smokken eller kremen? at han får krem, eller at den blir gitt på smokk?

hvis han absolutt gir han mat på stuen, kan dere vel lage en regel sammen om at da må han vaske der? her sitter barna som regel ved kjøkkenbordet når de spiser. en sjelden gang får han spise frokost foran tv på morningen eller kvelds. men da er det jeg/vi som bestemmer det. og ikke guttungen. men nå for tiden spiser han så og si alltid frokostblanding, så da blir det jo helt uaktuelt å spise i sofaen. vi har skinnsalong, så ikke store jobben å tørke etter evt å spist der.

det med smokken kun i senga er jo riktig etter boka. men vi lar no gutten ha smokken litt utenom også. jenta vår som er baby enda, vil derimot ikke ha smokken andre steder enn senga, så da blir det jo litt lettere.

Skrevet

glemte å si at jeg ser ihvertfall ikke problemet med at han får krem innimellom. er jo sikkert ikke hver dag dere spiser det heller? jeg har gitt krem første gang når de var rundt 6 mnd til begge to. men de hadde spist grøt en stund også da.

og til de som syns det virker viktig å skrive ned reglene: er forsåvidt greit å ha noen nedskrevne husregler/oppdragelses regler, det gjør de på nannys også. men ærlig talt, hvis man skal blir så detaljert at man må skrive ned om ungen får krem eller ikke, er jeg redd for at det vil bli fryktelig mange regler, og tviler på at de vil bli fulgt da.

regner med at dette er førstemann? kanskje du kan fire litt på kravene dine? alle er litt mer hønemor når det gjelder førstemann, men når man får to og tre så blir man gjerne ikke så skarp i kantene lenger.

Skrevet

Jeg har ingenting i mot at han får krem, men hvorfor i huleste venne barnet til å få "godsaker" på smokken?? Kan få nougatti på skiva av meg i helgene.. men jeg kliner ikke inn smokken og stapper den i munn på gutten min..

Ja det er mitt første barn, hønemor? Ja kall det hva du vil.. men noen grenser må barn ha..

Mat er til å spises på kjøkkenet spør du meg, seff får han spise maten i stua hvis vi feks har besøk...eller hvis han er syk.. så firkantet er jeg ikke.. prinsippet var at jeg ikke ønsker at mitt barn skal venne seg til at mat kan spises der han vil; i senga, i sofaen, på gulvet osv..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...