Gå til innhold

Elisabeth 77 prøvd siden 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg må bare spørre deg for jeg ser på assistert befruktning at du betalte 7200,- for medisin.. Stemmer det virkelig? er jo veldig mye penger, er disse "alt" du trenger av medisiner da frem til prøverør? ;)

Også vil jeg ønske deg masse lykke til! Når er dato for IVF?

Klem fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke Elisabeth. Men når man holder på m ivf, er ikke 7200 mye penger, dessverre.

Jeg har tatt ivf, og vi betalte godt over 15.000! Da er det dekket fra staten også.

Skrevet

Hei! :)

Ja, ser at du har fått svar alle rede da. :) Jeg betalte det for medisiner for ett forsøk. Det er er jo en lang prosess dette da. Først skal en gå på medisin for å stoppe hormonene, så skal en gå på hormoner, så skal en sette sprøyte for å få eggløsning. Jeg vet ikke alt ennå, fordi jeg ikke har fått det første brevet hvor det blir beskrevet hva jeg skal ta og når. :) Men det kommer vel en av dagene :)

Takk for lykkeønskningene! :) Vi skal sette inn et påskeegg like over påske :)

Skrevet

hehe, på ett forsøk så betaler jeg alltid rundt 30 000 kroner berre på medisiner;)

Skrevet

Tryne: Er det mulig? Jeg tror deg altså...Men hvorfor så mye?? Hvor mye medisiner er det egentlig snakk om da? hvor mange tbl pr. dag?

Er det ikke mulig å få dekt noe av staten? jeg trodde det var slik at man fikk 3 gratis forsøk eller noe sånt..og da bør jo medisinene også være gratis...

Skrevet

Du må ha masse lykke til, Elisabeth!!! Jeg skal krysse fingrene for at det går bra!

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Klem

Skrevet

Vil også ønske alle prøvere lykke til! det må være tøft kan jeg tenke men aldri gi opp! Min tante og onkel prøvde i 8 år, på dsse årene hadde du hun tre SA. I dag har de en nydelig og frisk liten gutt på nart to år:-) Det tok lang tid og kostet dem trolig mye slit, smerte, tårer og penger men det viste seg å være verdt det til slutt!:-)

Skrevet

Man får dekket tre innsettinger av staten. Man må betale egenandel, som er på 15.000. Det man bruker i medisiner som overgår de 15, får man refundert.

Grunnen til at det blir så dyrt, er at medisinene er vanvittig kostbare!

Her gikk jeg først på nesespray en god stund, så er det sprøyter, så er det eggløsningssprøyten.

Godt det blir dekket, 15.000 er nok penger det også,

men ellers hadde det kostet nærmere 40 kanskje.

Vanskelig å si, det er så individuelt. Kommer helt ann på hvor mye medisiner man må ta:)

Skrevet

Som min gyn sa: "Det koster ikke mer enn en middels bilreprasjon!" :) Han er god han... :)

Veronica: Takk for det :) Godt å høre at det gikk bra med tanten og onkelen din. :) Det ordner seg nok for de fleste til slutt. Enkelte må bare være litt mer tålmodig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...