Piipii Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Skal ha pasta i morgen til middag og har lyst på en sikkelig god saus til:) Noen som kan komme med noen oppskrifter til meg:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Har ikke noen oppskrift på den men kan skrive åssen jeg lager den, den er farligt god Lager sån hvit saus (smør, melk og mel) bryner kyllingbiter i litt salt, pepper og hvitløk smaksetter sausen med salt, pepper, hvitløkspepper og urter legger i kyllingen og lar den koke sammen med sausen for at den ikke skal være rå inni tar kasserollen av plate og tilsetter en boks med sån tine kremost(endere hvitløk eller urter) og litt revet ost. det er viktig at sausen ikke koker når du har hatt i osten server med pasta og parmesan.....smask....
Mia_73 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 hjemmelagt Carbonara, superenkel kok spaghetti stek 100 g bacon i bittesmå terninger ha 2 eggplommer, 100-150 ml matfløte, 50 g ferskrevet parmesan, hvitt pepper, litt salt, i en liten bolle og visp litt sammen ta spaghetti i panne med bacon, hell over sausen. latterlig enkelt og smaker så mye bedre enn kvalme pose-carbonara.
Piipii Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 takk skal du ha:) Men hvor lenge skal jeg ha den i pannen?
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Til den er spist opp. hehe Den skal bare røres sammen.
~Roskva~ Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Her er en bolognese-variant som tar lang tid - men den er skikkelig god, og kan lages i store mengder og fryses ned i porsjonspakker: Grytekjøtt av okse - 1 pakke på ca 1,5kg. 3 gulrøtter - finhakket 2 selleristenger - finhakket 2 gule løk - finhakket 3 fedd hvitløk - finhakket 4 bokser hermetiske tomater 1/2 flaske rødvin 1 laurbærblad 1 ss tørket oregano 3 ss olivenolje Ha olje, løk og hvitløk i ei stor gryte på svak varme. Surr løken til den er gjennomsiktig. Ha gulrot og selleri oppi, og la det surre i 3 minutter til. Ha oppi kjøtt, tomater, rødvin, laurbærblad og oregano, og la det koke i minst 2 timer over svak varme. La det gjerne koke lengre hvis du gidder. Ta opp kjøttbitene, fjern bein, brusk og sener, "flis opp" kjøttet og ha det tilbake i gryta. Smak til med salt og pepper. Serveres med pasta og fersk revet parmesan.
~Roskva~ Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Åh, jeg kom på en god variant til: Pasta Peperoni-pøse i skiver 1 beger creme fraiche 1 grønn paprika 1 purreløk Kok pastaen, Steik peperonipølsa i ei panne til den blir sprø. Hvis du vil gjøre retten litt sunnere, kan du legge peperonien på et kjøkkenpapir som trekker til seg fettet. Kutt paprika i strimler og purre i ringer, og surr i tre minutter i panna. hell over creme fraiche og kok opp. Når pastaen er ferdig, blander du den med sausen og strør peperoni over. Nam nam
Piipii Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2009 Mmmmm nå ble jeg sikkelig sulten:) Tror det blir pasta hos oss i dag gitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå