Gå til innhold

Er det noen som har barn som sover med seler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 1 år bare står i senga og våkner 4 og da står hun der igjen.Fått råd om å legge henne med seler.Hun sovner da på 10 min .Jeg har tatt dem av når hun har sovnet,er redd hun skal vikle seg inn i dem. Dette ser ganske umuligt ut,men våger ikke helt å ha dem på om natta. men da står hun jo der kl 4.

Lurer på om noen har dem på om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seler har vært redningen for oss iallefall. Mini stod i senga si hele natten foer selene. Nå er han rolig hele natta. Mye bedre for oss og ham. Går ikke an å sulle seg inn i selene. de er sikre

Skrevet

Jenta mi sover med seler hele natten. Eller det vil si at hun ligger i en nattpose, som er festet med seler. Begynte å bruke det da hun var så urolig om natten og vekket seg selv ved å stange hodet inn i kanten på sengen. Fungerer kjempe fint, hun sover som bare det om natten nå (hun er 16 mnd). Så det anbefales! Samtidig blir hun aldri kald om natten, fordi hun ikke klarer å spenne av seg dynen når hun ligger i posen:) lykke til!

Skrevet

Må bare fortelle hva min mor har fortalt om en litt vel aktiv unge hun kjente før. Han var så vill i senga at foreldrene bestemte seg for å legge han i seler, med det resultat at han klatret ut av senga og kom ned trappa med madrassen på ryggen!:)

Skrevet

Har du prøvd med bare pose?

Jeg begynte å legge lille i pose da han var 3 mnd. fordi han kavet seg under dyna, eller ble liggende uten dyne.

Etter jeg begynte med pose til han så lå han helt rolig. Tror han følte at det var trygt og godt.

Han er 2 år nå, å ligger fortsatt i posen sin.

Ang. seler så vet jeg ikke, for det har jeg ikke hatt behov for å prøve.

Skrevet

Har brukt seler på gutten vår siden han var 9 mnd, nå er han 18 mnd. Han har ikke hatt noe problemer med å ha dem på og aldri viklet seg inn i dem eller kommet seg ut av dem. Viktig at selene sitter så stramt at barnet ikke kan snu seg, men det skal ikke være så stramt at det er ubehagelig for barnet. Og fest selene i selve sengen, utrolig hva barn klarer.. ( Innlegget som Sannali skrev.. barnet hadde madrassen på ryggen..)

Nå har gutten vår fått junior seng og har sovet uten seler i 2 uker. Det går overraskende bra!! Går ikke ut av senga en gang når han våkner om morgenen, men venter til vi henter han :)

Skrevet

Hadde aldri tatt sjansen på seler. Da hadde jeg ikke sovet godt. Dessuten synst jeg det er tvang.

Da er det bedre å ta en skrikekur der barnet vet du er der med å ikke løfte de ut før morningen.

Skrevet

har aldri hørt om dette jeg... men det kunne vi trengt... hadde nok ikke brukt det nå da, som jeg vet hvordan det fikses...

Vi la han ned 10 000 ganger de første ukene, og tok han ikke opp. så fiksa det seg... etter det har det aldri vært noe problem med soving.. helt rart.bare gikk inn å la han ned igjen.

har ikke brukt skrikekuren heller, men han har jo selvfølgelig fått gråte litt før vi gikk inn. det var liksopm ikke derfor vi gikk inn da.

Skrevet

Jeg bruker seler på jenta mi også. Hun er straks 10 mnd. Hvis vi ikke bruker seler på henne står hun bare i senga og hyler. Tror faktisk at hun liker å ha posen med selene på seg siden hun lukker øynene med en gang vi legger henne i posen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...