Gjest Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Begge ungene har i helgen vært hos noen som hadde vannkopper i huset. De går på hver sin avdeling i barnehagen, og minsten er 1 år. Vannkopper smitter jo i opptil to uker før det bryter ut, så det er jo veldig sansynlig at de har smitten i seg nå - og at de da smitter andre i bhg før de selv blir syke. Men jeg kan jo ikke holde dem hjemme heller??? Hva bør jeg gjøre her ? Det har vært tilfelle av vannkopper i deres bhg også i den senere tid, men har kun hørt om et tilfelle.
2SmåTroll Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Det er vel bare og sende de i barnehagen, kan vel ikke holde barna hjemme i tilfelle de har fått vannkopper? Er jo ikke sikkert de får det engang. Hadde tatt seg ut hvis man skulle vært hjemme 3-4 uker pga vannkoppper.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Nei, du kan jo ikke ha de hjemme i 2 uker og så får de det ikke likevel.. ;-) Hold de hjemme fra de får feber eller blemmer. Her fikk minsten på 2 år vannkopper, og ikke storebror på 4 år. Selv om jeg prøvde å smitte han ;-)
mai mammaen til to Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 bare å sende dem. og uansett så er det jo bra for barna å få vannkopper... jo eldre du er jo verre er det.. jeg fikk det nå jeg var 13. fikk så SINNSYKT masse. det klødde og klødde og klødde..... samtidig så fikk broren min på 10 og søsteren min på 7 det... broren min fikk en god del mindre enn meg... og søsteren min fikk omtrent ingenting..... noe hærk. husker det var i sommerferien og alt. huff... var jo helt tragisk.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Ja jeg er jo enig i at jeg ikke kan holde dem hjemme nå, men føler meg litt "slem" som sender de i bhg når de risikerer å smitte andre - og vi vet om det. Men det er jo sånn det må være, og de fleste må jo uansett gjennom disse vannkoppene. Jeg håper begge mine får det nå, så går bi klar sommerferie og andre høytider der det passer dårlig med vannkoppsyke barn :-)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Vannkopper er jo egentlig greit å få for å bli ferdig med, og når inkubasjonstiden er så lang så er det jo ikke annet å gjøre :-)
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Her står det litt om vannkopper, inkubasjonstid og smittefare. Men det er jo klart at de må i barnehagen... Lykke til:) Håper vannkoppene sitter
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Det er bare å sende dem i bhg, kan ikke være hjemme fordi man KANSKJE blir syk. Jentene mine ble passet av tanten sin som fikk vannkopper dagen etter hun passet dem. Jeg ventet og ventet-minsta hadde ennå drukket av brusflaska hennes, men INGEN av dem ble syke. De aller, aller fleste foreldre er bare glade for at barna får di forbanna koppene;-)
mamman til to gutter Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Det hender jo av og til at barnehagen oppdager de første vannkoppene mens barnet er i barnehagen og det er jo ikke akkurat sånn at de stenger hele avdelingen i 2uker, sånn tilfelle noen er smittet. Jeg hadde sendt barna i barnehagen uten dårlig samvittighet.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 http://www.lommelegen.no/321368/vannkopper og der var linken jeg pratet om også
erteposen + 4 Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Du sender barna i bhg, og det er heller ikke dumt at en får vannkopper. Når det er utbrudd i barnehagen blir ofte 1-2 barn syke på avd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå