Gå til innhold

Termintull


Gjest

Anbefalte innlegg

I dag sto det på min side at jeg var i min 6. svangerskapsuke, noe jeg ikke fikk til å stemme. Etter min beregning starter min 6. uke i morgen.

Jeg gikk til terminkalkulatoren her, og så der at svangerskapet hadde blitt tre dager lengre siden sist. :D

Den tabellen jeg regnet ut terminen fra, medførte tre dager tidligere termin enn kalkulatoren her på bim. Dermed har jeg fått ny termin: 5. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Når det står at du er i din 6. uke, betyr det at du er 5 fullgåtte uker + 1-6 dager.Du går så inn i din 7. uke når du har gått 6 fulle uker. Og ulike terminkalkulatorer kan vise ulike datoer, rett og slett fordi det finnes ulike måter å regne ut termin på. Uansett vil jo termin beregnet på UL i uke 18-19 gi et mer korrekt bilde av den endelige termindato, så den vi har regnet oss frem til foreløpig kan godt bli flyttet etter hvert. Med min andre hadde vi først termin 11. januar (etter mens-beregning), denne ble flyttet til 5. januar ved ordinær UL:) Og han ble født på nyttårsaften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet alt det der. Det som ble feil for min del, var at jeg skrev inn 2. november som termin i personopplysningene. Dette medførte at svangerskapet ble beregnet tre dager feil her, siden de beregner tre dager lengre svangerskap enn i den tabellen jeg brukte. I går var jeg egentlig 4+6, mens det her ble registrert som 5+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...