Gå til innhold

blir dere uvenner med folk som ikke har samme mening som dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan dere slå dere til ro om at dere får være enige om å at dere er uenige?

å hvilke form for uenigheter?

venninna mi og jeg går kjempegodt sammen. hun er veldig kristen (type søndagskolelærer og korpsinstruktør) jeg er altså veldig nøytral til religion. men jeg syns det er veldig spennende.

vi kan da diskutere så det nesten tar fyr. vi krangler ikke da.. men det er mange som ikke helt har skjønt greia vår.. vi blir ikke uvenner. vi er bare enige om at vi er uenige å har forskjellige meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir jeg ikke.

Og jeg kan ikke forstå dem som sier de ikke kan være venn med en frp'er. Greit nok, deres mening er ikke lik min, men igjen det er mange grunner til hvorfor en stemmer slik.

Har ei venninne som går tildekket fordi hun er muslim, noe jeg ikke synes noe om, men det er da ikke noe vondt i henne av den grunn.

Skrevet

Eg blir aldri uvenner med nokon pga det, men eg kunne nok aldri vert saman med ein som enten var medlem av eit borgerlig parti. Eg har prøvd, og det viste seg at vi hadde så elementære forskjellar i vårt menneskesyn og korleis ting skal styres.

Men eg helgarderar meg, kjem drømmemannen og han stem FrP, så skal eg prøve å leve med det, men eg trur det kan bli vanskelig. Men venner kan vel egentlig stemme akkurat kva dei vil, sålenge dei kan komme med gode forklaringar og gode diskusjonar.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Har problemer og forholde meg til ei venninne som har tatt 3 aborter på 4 år, fordi det ikke passer seg helt. Den holdningen kjenner jeg rett og slett jeg blir litt provosert over. Jeg er ikke imot abort, men syntes det skal være veldig alvorlig før jeg klare å se det humane i en slik handling. Har mistet mye av kontakten med henne pga det ja.

Skrevet

Noen meninger handler om verdier. Mange av mine frp-bekjente er egoistiske, ureflekterte og fordomsfulle. Derfor har ikke bekjentskapet blitt til vennskap.

Skrevet

Det skal MYE til i hvertfall.

Har en venninne jeg er svært uenig med ang ganske viktige ting, men vi er ikke uvenner av den grunn, men vi kan diskutere heftig når vi kommer borti temaet, så i trivelige lag styrer vi unna de betente temaene rett og slett ;-)

Vi er også enige om at vi er uenige...men hender jeg er en smule frustrert og koker...men blir ikke uvenner, finnes få jeg stoler mer på enn henne...og bedre venninne skal man lete lenge etter :-)

Skrevet

Sunt å være uenig. Men av og til kan forskjellene bli så store at man mister respekten for andre.

Er fx sjokkert over en venninne på hvor mye hun lemper ungene over på andre. Hver helg og maasnge langhelger i året. De dro til og med på lang sommerferie uten de tre barna. Da var minsten ett år.

Der er jeg så uenig at jeg synst de er dårlige foreldre.

Skrevet

Kommer vel helt an på hva det gjelder. Jeg har ingen problemer med å ha venner fra ulike politiske sider, som synes sukker i barnehagen er greit eller ugreit, som er for eller mot EU osv.

Men noen verdibaserte meninger utelukker folk som mine venner. Å si at man dermed er uvenner er å ta sterkt i.

Skrevet

Holdt på å bli ordentlig uvenn med den venninnen jeg har hatt lengst, når hun sa hun hadde ett forhold til en forlovet mann, han har også en baby hjemme...Jeg hadde ikke trodd det om henne, siden hun viste godt at han var forlovet!

Etter en god del diskusjoner, fant vi ut at vi aldri mer prater om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...