Korse76♥ Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har i lengre tid hatt et mistenksomt blikk rettet mot mine nærmeste naboer av flere grunner. Men i dag møter jeg nabodama med en tent sigarett i munnen i oppgangen, og jeg sa at vi setter pris på om de ikke røyker i oppgangen. H'n sa: Men jeg har jo akkurat tent på den... Er det virkelig ikke normal folkeskikk å ikke røyke i oppganger? Jeg håper vi slipper mer røyklukt når vi går ut døra vår...
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Naboen over oss gjør også det, men vi tilbringer så liten tid i trappeoppgangen at vi velger å overse det. Jeg hadde ikke gjort det selv. (Jeg har røyka før, men slutta for mange år siden) Og jeg synes heller ikke man skal røyke i buss skur, rett utenfor innganger på kjøpesenter, offentlige kontorer o.l. Er jo ekkelt å gå forbi. Men synes jeg husker at jeg tenkte at er man ute, så merker ikke andre røyklukta, og jeg trodde ikke det var generende for folk. Så regner med mange tenker det samme som meg. Så siden jeg har gjort det selv, så sier jeg ikke noe. Men jeg vet mye bedre nå.
Korse76♥ Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2009 vi har astma både dattera og jeg, så jeg synes vel det er ekstra ille... Sa fra på en ganske ok måte så tror h*n tok det fint. Men det er så mye annet med de naboene at jeg kvier meg for å prate med de, de krangler høylydt, kjefter på bikkja og hører den piper osv..
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Kunne ikke falt meg inn å røyke inne i boligoppganger (den gangen jeg røyket).
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Normal folkeskikk tilsier at man ikke gjør det... Bor du i borettslag eller lignende, vil jo borettslagets vedtekter regulere slike forhold. Du kan jo evt ta det opp med styret.
alvis Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Jeg syns det er en selvfølge at man ikke røyker i en felles trappoppgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå