Gå til innhold

Eggløsningtest "som tar feil?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på minipillen 21jan. (har gått på den ca 15mnd, ikke hatt mensen i mens jeg har tatt dem)

Testet tilfeldig med eggløsningstest 22 februar og jeg er sikker på at den var positiv!! Var billigtest og jeg mener sikkert at strekene var like sterke. Vi hadde sex den dagen.

Dagen etter tok jeg også en eggløsningstest og den var negativ.

I dag kom mensen....Håpet jo at det var festeblødning, men blodet er mørkerødt...så da er det nok mensen jeg har.

Noen andre som har opplevd at en test har vist feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke umulig at testen viste riktig og du hadde eggløsning den 23 feb. Men det var noe kort lutealfase om du fikk mensen i dag. Den bør være på ca 14 dager for at et befruktet egg skal få muligheten til å feste seg. Så det spørs om syklusen din ikke er helt i gjenge igjen etter pilleslutt.

Og det kan være greit å være klar over at sex på det rette tidspunktet dessverre ikke gir garanti for å bli gravid.

Jeg brukte eggløsningstest i flere av syklusene jeg prøvde å bli gravid, visste også alltid når jeg hadde eggløsning uten eggløsningstest, men allikevel tok det nesten et år før det ble klaff.

Skrevet

Ok, det var jeg ikke klar over! Takk for svaret :) Da er det bare å prøve og krysse fingrene for at det skal klaffe!

Gratulerer med den lille forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...