Gå til innhold

Noen som har tatt penicillin i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legevakta i går og har streptokokker i halsen og må begynne på penicillin, apocillin. Noen som har noen erfaringer med å gå på det i svangerskapet? blir jo litt bekymret for babyen i magen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp...3 kurer...ikke noe kjekt men ikke noe valg..men..legen hadde ikke gitt det om det ikke var trygt. Jeg hadde feber og bihulebetennelse..og apocillinen tok knekken på feber og basselusker ganske fort. Ikke noe bra for baby at mor har masse feber.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, fikk beskjed om at jeg måtte ta det, og at det er trygt for babyen min.. men blir alikevel litt bekymret, redd det skal gå utover babyen.. Men godt å høre at alt gikk bra med deg og babyen din :)

Skrevet

Hadde nettopp halsbetennelse og legen sa til meg at hvis ikke jeg tok pencilinen ville det virkelig gå ut over barnet(da var je 8 uker) det var apocillin,etter to uker kom det tilbake,denne pencilinen virket ikke! je fikk en annen type,mye sterkere,dessverre sa han,men det er nødvendig!jeg er kjempebekymra...:(((

Skrevet

Ja, er viktig å ta penicillin, men ikke noe moro.. Man skulle slippe sånt i et svangerskap :) Uff, så kjedelig at apocillinen ikke virket og at du må ta noe sterkere.. Er jo mye skumlere når man er så tidlig i svangerskapet som du er.. Jeg er i uke 25, så alt er jo dannet og han skal jo bare vokse.. Men ta en UL når du er ferdig med kuren, det er betryggende :)

Skrevet

jeg gikk på walfadrin eller hva det het FØR jeg viste at jeg var gravid, har tenkt mye på det:S Men står i pakkningsvedlegget at det ikke er påvist noe MEN at man skal snakke med legen hvis man er gravid...

vel...satser på at alt er bra:S:S(måtte ta pga halsbetennelse jeg og)

Skrevet

Jeg går på Penicillin nå, pga kattebitt. Er mer bekymra for om kattebittet kan være skadelig for babyen enn om penicillinen er det, for å si det sånn.. Jeg ble forsikret om at det ikke var skadelig på noen måte å ta den penicillinen jeg ble satt på. (apocillin)

Skrevet

Jepp, to runder. Først apocillin, som ikke hjalp, og deretter Keflex som er sterkere, men som iallfall tok knekken på en skikkelig vond ørebetennelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...