Gjest Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Så et program om en lege som hjelper par med å velge egg ikke bare etter kjønn, men også etter øyefarge,hår- og hudfarge og selvfølgelig en forsikring om at barnet er 100 % friskt. Jeg blir helt kvalm. Dette er self. i USA. Når øyefarge og hårfarge er av stor betydning, da er man rimelig overflatisk som person spør du meg.
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Kan ikke fatte og forstå slike som velger slikt jeg... Jeg blir kvalm av å se slikt.usj
Gummelillan Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Ja, huff. Selv pleier jeg å fleipe med at dersom jeg kunne ha vært garantert å få en sønn, skulle jeg ha gjerne ha fått en unge til (har jo 3 jenter tett i tett fra før). Men hadde aldri kunnet "bestille" dette - føler at det virkelig er å sette seg til herre over noe vi ikke skal råde over....
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Uansett så forstår jeg deg så godt, helt naturlig det å ønske en liten gutt når du har 3 jenter! Og hadde det i sammenheng med feks. prøverør vært mulig å velge kjønn når "man alt skulle sette inne egg" (kan egentlig veldig lite om dette!;-) så hadde vel ikke det vært så ille. Men tenker mennesker som er ufrivillig barneløse ikke bryr seg om kjønn. Men når det er snakk om kontakter denne legen utelukket for å velge kjønn, hårfarve etc. da er det ille. Har tenkt på det umulige valget hvis man kom opp i en situasjon der prøver viste defekter på fosteret, huff det må være utrolig vanskelig valg mhht. abort eller ikke. Det er plutselig en annen problemstilling enn om barnet ditt får blont eller mørk hår. Så artig med 3 "tette" gutter da :-) Liv i leiren tenker jeg ;-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Oi... ja da har man begynt å leke Gud eller? Synes det er helt utrolig at noen velger hårfarge og øyefarge, som om det har noen betydning... Vi er jo alle forskjellig og noen liker mørkt hår, noen lyst og noen rødt, sånn er det jo bare... Vet du, det minner meg litt om slik Hitler holdt på da han skulle skape det ariske riket..... Kvalmt. Men at det er lov å ønske seg et annet kjønn når man har to eller tre av samme fra før, det blir noe helt annet. En venninne av meg ønsket seg veldig en gutt da hun skulle ha nr.4. Hadde 3 jenter fra før da. Men alle statistikker taler visst for at det er størst % sjanse for å få samme kjønn da. Og nå er hun den lykkelige eier av 4 jenter:-))
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Da vil jeg ha en baby som har øynene til Richard Gere, hårfargen til Jennifer Aniston, Utseende til kjæresten min, Intelligensen til Hillary Clinton og pengene til Bill Gates!!! Hurraaaaaaa for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå