Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 jenter,og barnefar 5 jenter til sammen. Hvis jeg blir gravid igjen,har jeg ett ønske om gutt.

Blir det jente blir jeg selfølgelig like glad i den ungen. Men er jeg fæl hvis jeg håper det blir en gutt?? Synes ikke det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt i å ønske barn at et kjønn så lange man også kommer til å bli glad i barnet selv om det har "feil" kjønn.

Tror vi alle har et lite ønske den ene eller andre veien før man før vite hva det blir

Skrevet

Du vet da at sjansen for at du får gutt er lik 0? Du er ikke så naiv at du virkelig tror det kan bli en gutt?

Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Synes man skal ha lov til å ønske seg noe og håpe på noe, så lenge man bare ikke blir så skuffet om man ikke får det at man ikke klarer å glede seg over den nye babyen. Jeg har selv 3 gutter og venter barn nr 4. Jeg føler meg ganske sikker på at det er en gutt igjen, men selvsagt (?) håper jeg jo litt på at magefølelsen min kan være feil og at det er jente denne gangen, hadde vært veldig gøy å få prøve begge deler, men er ikke det som betyr mest liksom.

Jeg tror dette med at man ikke "har lov" å ønske seg noe, er noe endel voksne har presset nedover resten som det som er etisk korrekt å tenke. Jeg jobber med unge tenåringer og de tenker ikke slik i det hele tatt, for dem er det en selvfølge at jeg skal ønske meg jente nå jeg som har 3 gutter fra før, de synes det er helt rart når jeg sier at det er det samme for meg og sier da gjerne "Det hadde det ikke vært for meg, jeg hadde blitt lei meg om jeg fikk en gutt til om jeg hadde tre fra sør" og lignende utsagn. De forstår veldig godt at det viktigste for emg er at babyen er frisk og har det bra, men om det er umodenhet, eller bare mer ærlighet enn vi voksne tillater oss å innrømme for oss selv at vi har i oss, så er i hvertfall de mye mer opptatt av at det er lov å ønske seg et bestemt kjønn enn det jeg har inntrykk av at er "lov" her inne.

Skrevet

Dette stemmer ikke, jeg leste en forskningsartikkel på dette i et medisinsk tidsskrift hvor de hadde forsket på flere barn av samme kjønn og sjangse for at nr 3 eller 4 og så ble samme. Det var litt større sjangse, men økningen var faktisk bare på ca 1% fra den normale fordelingen på ca 51,3% sjangse for gutt og motsatt for jente. Derimot er det noen menn som bare kan lage ett kjønn, men det er veldig sjeldent.

Har en "eks-stemor" eller hva jeg skal kalle henne som hadde 4 jenter først og så fikk en gutt :-)

Skrevet

Om jeg har blitt gravid,har det vært jente, jeg vet det. Men sjangsen er jo der at det blir gutt også.

Skrevet

Det er nok mange som ønsker det ene kjønnet mer enn det andre før en faktisk får vite kjønnet på barnet. Jeg "ønska" meg selv gutt før jeg fikk vite at det var jente. Hun er det beste som har hendt meg. Det kunne liksom ikke ha blitt noen andre enn henne. Skjønner at du syns det hadde vært morsomt med en gutt, men regner med at du for alt i verden ikke ville ha bytta bort noen av jentene dine:) Og selvfølgelig blir en ikke mindre glad i barnet om det ikke ble det en "ønska" seg.

Skrevet

jeg ønsket meg jente i mitt første sv.skap.. nå går alle rundt meg å sier at jeg kommer til å få gutt denne gangen.

det alle ikke skjønner er at jeg ønsker meg ikke gutt denne gangen eller. jeg føler meg mer komfortabel med jenter. nesten så folk forventer nå at jeg skal ønske meg gutt siden jeg har jente fra før av....så blir vi en "perfekt" familie. en av hver praten.. jeg skammer meg ikke over å ønske meg det ene over det andre, men er redd for at om jeg sier at jeg ønsker meg en jente denne gangen også, så tror kanskje alle at jeg blir skuffet om det er en gutt der inne.....og det blir jeg ikke. får jeg en sønn så kommer jeg til å bli kjempelykkelig! vil elske barnet mitt uansett om det er jente eller gutt. men likevell har jeg et lite ønske om ei lita jente til...

så tror vi jenter skal slutte å ha dårlig samvittighet for å ønske det ene strekere enn det andre :) ( da ser jeg bort i fra de som tar abort fordi de får "feil" kjønn, sånt er jeg totalt i mot!!! )

Skrevet

Ja der er jeg enig. Å ta abort pga feil kjønn er teit. Dem skulle aldri hatt barn.

Skrevet

Så klart er det lov å ønske seg et kjønn, så lenge man blir glad for det man får. Virker som om mange innerst inne ønsker seg en liten jente de kan dulle med og kle opp i kjoler. Er glad jeg får gutt, var det jeg ønsket meg, men selvfølgelig, en jente hadde jo og vært hjertelig velkommen. Det er jo det som er så gøy, at vi ikke styrer det selv.

Skrevet

Følelser er ikke alltid så lette å styre, men jeg synes man skal være forsiktig med å gå rundt å snakke om det. Andre barn i familien kan bli såret etc. Hvis man har tre jenter og gnåler om at man ønsker seg en gutt ,kan de lett føle at det ikke er helt greit. De har ikke alltid intellektet til å se lenger enn det som blir sagt. Så jeg synes at det er en ting man ikke skal snakke om faktisk. Jeg har innerst inne et lite ønske, men har ikke nevnt det til en sjel..... Føler det blir feil for det ufødte barnet også når det kommer et annet kjønn, og jeg har gått rundt til folk og sagt at jeg ønsker meg omvendt. I akkurat dette tilfellet synes jeg at man skal holde følelsene for seg selv. Eller så blir det sånn at alle synes synd på deg hvis du fikk et kjønn du ikke ville ha. Og det er jo idiotisk.

Skrevet

Håpet det var en gutt begge ganger jeg var gravid, men grunnen til at jeg håpte er pga alle jentene i min familie. Er jenter på alle kanter, barn, barnebarn, oldebarn på både min far og mors side.

Jeg fikk to jenter, ikke snakk om at jeg vurderte abort pga at det var jenter eller noe i den dur. Min søster ordner nå opp i fordeling av litt kjønn, der kommer det bare gutter. Venter det sistetilskuddet der om noen uker.

kan ike si jeg var fæl som ønsket meg en gutt. Ville ikke byttet ut de små nurka jeg hadde i magen min for alt i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...