Gå til innhold

Hvordan er det med å jobbe natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om det er noen som kan svare meg på hvordan det er med å jobbe natta når man er gravid er 20 uker på vei nå, jeg begynnte i ny jobb får 3 uker siden og da jobber jeg som regel 1 dagvakt, 1 kvelds vakt og 1 nattevakt.

Om natta kan jeg sove litt men må stå opp hver 2 time, jobber som personlig assistent så må snu den jeg jobber får i senga.

Sist jeg jobba så ble det bare 2 timer med søvn på den natta og 2 timer når jeg kom hjem siden jeg sliter litt med å sove.

Er det noen som vet ossen dette kan være får fostre i magen om det kan være noe skade?

merker jo at jeg blir enda mer sliten og ikke har så mye engergi til oversfor tiden.=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt fint..:)Jeg jobber nattevakter av og til jeg og på et sykehjem...Men jeg er jo aldeles i koma når klokken er 4-5... Og da kan jeg ikke sove heller! Men prøv å sov lenge om morningen og gjerne litt utover før du skal på jobb..Da går det greit:)

Fosteret tar ingen skade av det...

Skrevet

Det er jo stor forskjell på full nattestilling som jeg hadde og en og annen natt,men jeg tror generelt alt nattarbeid for gravide kan tilrettelegges,snakk med sjefen din eller legen,har ikke du det bra er det jo dumt for alle=))

lykke til

Skrevet

Hei! Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelgge for gravide som jobber nattarbeid. Jeg jobbet 3-delt turnus tidligere, og arbeidsgiver gjorde om nattevakter til dagvakter. Da beholdt jeg natt-tillegget, men vet at det ikke er alle som utbetaler det. For noen lønner det seg i stedet å sykmelde seg fra nattevaktene. Jeg sleit skikkelig med å jobbe natt, pga jeg ikke sov på dagen. Noen synes det er helt greit. Jeg tror man må finne ut selv om man orker det eller ikke. Man har i allefall rett til å få det tilrettelagt under graviditet. I forskning som er gjort, er det en liten risiko for spontanabort hos gravide som jobber natt. Men jeg tror det er som nevnt tidligere, at så lenge mor synes det er greit, er det greit for babyen også.. :))

Skrevet

Hei! Det er ok å jobbe natt, men ei på jobben min var hos jordmor i uke 28 tror jeg og fortalte at hun jobba natt fremdeles og da sa jordmor at hun synes det var på tide å slippe de nattvaktene når man er kommet så langt på vei.. Så hun ble sykmeldt og er nå sykmeldt fram til fødselen i mai. Så er alt etter hva du føler for deg osv. Det var vel og merke på en bensinstasjon der det følger med endel tungt arbeid og ståing en god del av hele natten.

Skrevet

Jeg jobber bare natt.Er sykemeldt nå pga bekkenløsning, men syns det gikk greit og jobbe natta.Jordmor sa også til meg at man helst ikke skulle jobbe natt etter uke 28. Er nå i uke 25, men er som sagt sykemeldt. Tror at man må kjenne litt på det selv om man føler man orker og jobbe natt i et svangerskap eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...