Gå til innhold

baby 4mnd som ikke har bæsja på 14 dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg veit at babyen på morsmelk ikke skal kunne bli forstoppet, og storebroren hans gikk også nærmere 2 uker også, meeeen han fjærter veldig og de lukter døøøød..... han presser og presser men bare luft kommer ut. ellers så spiser han normalt, men gulper veldig mye (det har han alltid gjort da) han sover ok...men all den pressinga hele tiden får meg til å lure da...er det normalt. også den lukta...jeg er virkelig ikke sånn at jeg reagerer på mye lukt altså, men den er virkelig virkelig ILLE! så han får bare morsmelk, men kan det likevel være noe galt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg synes 14 dager er litt i overkant ja, men skal ikke uttale meg om det er unormalt. Du kan evt ringe legevakten i dag eller HS i morgen bare for å høre i hvertfall.

Ellers kan du prøve lett massasje av magen (med klokken, det er viktig!), stryk fast, men ikke hardt i sirkulære begvelser og press knærene mot magen med gjevne mellomrom. Ta en q-tips å "masser" ham i rumpeåningen litt, dette skal man ikke gjøre for ofte eller for mye, men nå synes jeg det kan være verd et forsøk for dere. Du kan også prøve å gi 10-20 ml med sukker vann (1 ss sukker rørt ut i 1 dl avkjølt kokt vann) og se om det kan løsne ting litt. evt 1 ss malt eller 2-3 ts sviskesaft.

Håper det løsner litt snart da, bokstavlig talt...

Skrevet

tusen takk! gubben er i gang med massasje nå, og jeg skal hente q-tips! :)

Skrevet

Melkeallergi?

Mini'n min var akkurat sånn, og da jeg fjernet alle melkeprodukter fra kostholdet mitt ble han fin i magen i løpet av noen dager.

Han er nå 14 mndr og har vokst det av seg :)

Skrevet

Jeg fullammer, og rekorden er 20 dager uten bæsj... og hun fiser, ja. Og det lukter!"#¤%&/. (Det morsomme er at frøkna driter på seg på spesielle dager i familien vår: nyttårsaften, bryllupsdagen vår, gubbens bursdag etc, så jeg kan faktisk holde telling med når og hvor!) Og når det først kommer så holdes det ikke innenfor bleien....

Men her er et kjempetips - spis pære. Minst ei pære hver dag, og helst ei som er litt myk/saftig. Det gjør susen. Nå skiter hun ca en gang i uka, og plages heller ikke lenger med det. (Før skrek hun fryktelig de siste 24 timene før det kom). Men ikke vent effekt med en gang, jeg spiste pære i ca 2 uker før det gav resultater.

Og i følge helsesøster er fisinga normalt... :-(

Lykke til.

Skrevet

Selvom man ammer er det søren meg ikke normalt å gå 20!!! dager uten å bæsje..Det kan umulig være godt for babyen heller..Hadde tatt meg babyen til kiropraktor, gitt maltekstrakt, gitt sviskesaft, hva enn som skulle til..

Skrevet

Sønnen min gikk 21 dager uten å bæsje. Det synes helsesøster var litt i overkant. Vi hadde prøvd kiropraktor, de fant en låsning i nakken hans etter fødselen og en litt stiv hofte, men det hjalp ikke på magen. Magemassasje prøvde vi, og q-tipstrikset. Uten hell. Maltekstrakt virket heller ikke (forøvrig noe av det seigeste som finnes tror jeg). Ikke sviskesaft eller sviskemos heller. Da svigermor foreslo pærer prøvde jeg det også, i et siste forsøk på å få ungen til å drite ;) Etter to perioder med ca 20 dager uten at han bæsjet og med 2 microlaxrunder (hvor han var en helt annen og mye blidere gutt etterpå) kom vi inn på Ullevål hvor de mente han hadde melkeallergi. Ingen melk i min mat og drikke og vips, frisk og blid unge ;) Vi fikk resept og vedtak på Nutramigen melkeerstatning som han fikk i stedet for morsmelk hvis jeg spiste mat med melk i. Så hvis du har prøvd alle tipsene over og ungen fortsatt er tett som en propp foreslår jeg at dere tar dere en tur til legen og/eller kutter ut melk i maten og drikken din for å se om det har noen virkning. I første omgang alt som har kumelkproteiner i seg, og hvis det funker kan du prøve deg fram litt og litt for å se hvor mye barnet tåler.

Lykke til!

Skrevet

men om det er melkeallergi vil det da være at ungen får vondt? Det virker nemmelig ikke som det plager han...han trykker litt og luft kommer, men han gliser både før etter og under akten ;) han er en veldig fornøyd baby, så jeg tror ikke han har smerter...kan det likevel være pga melkeprodukter? Jeg har nemmelig i det siste spist veldig mye brunost.... må jeg kutte helt eller er det nok å trappe ned, altså ikke spise ost og drikke rein melk, men at jeg likevel kan bruke litt melkeprodukter under matlaging...?

Skrevet

Gutten min er 5 mnd, og det går som regle to uker mellom hver gang han bæsjer.... Han virker ikke plaget med det, men for en tid siden var han veldig til å presse og trykke. Og det lukter ILLE når det kommer luft ut ;-) Fullammer, jeg også....

Skrevet

Junior gikk glatt 18 dager uten å bæsje da han kun fikk morsmelk. Han prompet noe voldsomt også, men det var aldri noe galt. Jeg vet jo ikke om det er tilfelle med din baby, men da min var liten var det du beskriver normalen. Legen og helsesøster var også enige om at det var innen normalen for babyer osm kun fikk morsmelk.

Skrevet

ok, men det var jo bra da. satser på å få ei gigaladning snart da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...