Gå til innhold

noen som vet ang omskolering og fødselstipend??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen vil jeg skal omskolere meg,vi ønsker et barn til innen 2 år..men hvis jeg velger og omskolere meg får jeg da fødselstipend?? og får jeg noe fratrygdekontoret?? vi vil drøye dette hvis det skal forårsaker store økonomiske problemer..eller vi hadde klart oss med hans inntekt og litt ekstra,men vil vite hva jeg evnt har krav på...har prøvd og finne noen nettsider å lese om dette,men finner ingenting:(...håper det er noen der ute som vet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er pga sykdom du må omskolere deg kan du søke støtte hos nav.. Ta kontakt med ditt nav kontor.. Om du har studert i minst 6 mnd og hatt mulighet for lån/stipend kan du få fødselsstipend om du blir gravid.

Skrevet

Off ja,nav er ei suppe i seg sjøl...er mye di tar tid å egenlig ikke vet, hadde vært greit å visst mest mulig selv før jeg tok kontakt med dem...samarbeider di me lånekassenm??

Skrevet

Skal du omskolere deg av helsemessige årsaker så kan du søke yrkesrettet attføring. Da vil du få 66% av tidligere inntekt utbetalt, pluss barnetillegg, og evnt dekket reiseutgifter, osv.. Men, attføringspenger gir ikke opptjening av foreldrepenger.. Du kan jo få studielån osv, men du vil ikke få fullt studielån vis du får attføringspenger, hvor mye studielån du får avhenger av hvor mye attføringspenger du mottar, dermed vil jo et evnt fødselstipend variere av hvor stort studielån du får tror jeg.. Men sjekk dette opp med lånekassen og nav..

Her er link til info om attføring: http://www.nav.no/page?id=292

Her er link til infor om attføringspenger: http://www.nav.no/Jobb+og+arbeidsliv/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Attf%C3%B8ringspenger

På lånekassen sine nettsider finner du info om fødselstipend og hvor mye studielån du kan få når du mottar ytelser fra nav...

Skrevet

Tusen takk for hjelpa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...