Nangiliama Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hører fysioterapi/napratpatbehandling og slikt under svangerskapsomsorgen slik at det blir gratis?
Guttemamma75 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Fysioterapi kan man få gratis men KUN dersom man har bekkenløsning med gangvansker... Fysioterapi for alle andre tilstander må man betale for som vanlig. Naprapati vet jeg ingenting om, men ettersom det ikke er en behandling man henvises til av lege regner jeg sterkt med at man ikke kan få denne gratis.. (tror ikke de har refusjonsavtale med nav, men du kan jo sjekke med dem selv)
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Har man svangerskapsrelatert bekkenløsning/plager og får henvisning fra lege får man gratis behandling hos fysioterapaut. Det varierer veldig fra lege til lege om når de henviser videre. Noen må nærmest ha deg i rullestol, mens andre er flinkere til å gi forebyggende behandling hvis de ser at du blir gradvis verre. Noen steder kan du også få gratis trening for gravide i basseng pga bekkenløsning, men du må ha henvisning fra lege der også. Snakk med legen din evt med jordmor(hun kan anbefale legen å henvise deg)
Nangiliama Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2009 Takk for svar! Jeg har en ryggskade, som jeg kjenner ikke blir bedre.. Og den dagen jeg skulle i MR og se hva det var, så fant jeg ut jeg var gravid, så vi vet ennå ikke hva det er.. Men dersom legen kan henvise meg for å forebygge, blir hun nok å gjøre det.. Skal dit på fredag. Får høre hva hun sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå