Gå til innhold

Ja da fikk gubben et ultimatum


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jævla katta har for ørtende gang tisset inne... denne gangen igjen på nyvaskede klær. Jeg kjenner hjerteinfarktet nærmere seg så nå fikk han et valg. Enten så tar han ansvar for dyret sitt eller så gjør jeg det.... og da blir dyret ikke med hjem fra veterinæren igjen. Jeg tør snart ikke sette beina ned et eneste sted for hvem vet hvor han tisser neste gang. Skikkelig bra start på dagen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke katten få en sandkasse inne til å tisse i da?

Skrevet

Han er for det første en utekatt og kassa bryr han seg ikke om. Han er derimot rundt 15 år så på tide å avslutte hvis han ikke har det bra. Jeg orker ivertfall ikke en katt som tisser over alt inne. Regner med de fleste vet hvor jævlig det lukter. Gubben skjønner liksom ikke at risikoen er stor for at den snart gjør fra seg i senger o.l. Hvem er interessert i det liksom.....

Skrevet

Når en katt er 15 år og har begynt å tisse inne er dette er teng på at noe kan være galt. Den er gammel og tuster kanskje litt... Og at en katt lider er ingen tjent med. Få en sjekk hos dyrlegen og ta en prat med de, kanskje de kan få noen fornuftige råd til din kjære mann.. hvis han ikke hører på deg.. hehe

Skrevet

Tegn på at det er på tide for pus å vandre til de evige jaktmarker. Når de begynner slik i høy alder er det tegn på at de enten er syke eller begynner å bli gamle og forvirret.

Slett ikke noe å få dårlig samvittighet for mener jeg, greit, man blir glad i dyra sine, men dyr er uansett dyr.

Skrevet

ja det er jo lov til å håpe. Jeg er så utrolig lei av å måtte ta ansvar for alt som ikke har noe med meg å gjøre. Han har fått neste uke på seg til å fikse det selv.... hvis ikke så reiser han til de evige jaktmarker uken etter. Jeg har fått nok. Katta er som en unge som får for lite oppmerksomhet.... da er negativ oppmerksomhet like godt som noe.

Skrevet

Vi hadde også en gammel katt (utekatt) som også plutselig begynte å gjøre fra seg inne. Når katten deres er så gammel tipper jeg den begynner å bli litt surrete. Ta den med til vetrinæren og få sjekket den. Ve endte opp med å avlive vår. Når en katt ikke lengre kan leve som ek katt (om dere skjønner hva jeg mener) synes jeg det er det beste for alle å avlive den.

Skrevet

Enige med dere jeg. Er bare gubben som finner på alle mulige unskyldninger.

Skrevet

Mange eldre katter blir slik.

Sikkert senile.. =) Men det kan også komme med sykdom. Når en katt er 15 år og begynner å rote er det like greit å gi den en sprøyte. Neste steg kan være at den blir agressiv. Vi hadde en katt til den ble 16 år. Da måtte vi nesten gå bak mammas rygg for å få den avlivet. Den hadde det nok mye bedre på andre siden.

Skrevet

Stakkar lille pus. Han er gammel og når de tisser inne er det ikke håp he he. Neida, men det kan være tegn på at han ikke trives blant annet. Hadde ikke likt det selv og det er kanskje på tide å få en sprøyte..?

Skrevet

Takk. Selv om jeg ikke liker katten blir det litt rart hvis vi sender han til de evige jaktmarker. Ungene er jo glade i han da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...