Gå til innhold

Sykemelding/egenmelding...noen som har peiling??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært 40% sykemeldt, men blir helt friskmeldt fra i morgen. På fredag skulle jeg vært på jobb, men ble syk med feber og hodeverk osv.... Da er regelen at en ikke kan levere egenmelding, men må ha sykemelding for den dagen(ringte legen og ordna dette). Men enda er jeg dårlig, og hvis jeg ikke er bedre til i morgen må jeg være hjemme da også. Men så er spørsmålet; Kan jeg bruke egenmelding i morgen? Siden jeg da er 100 % friskmeldt? Eller kan man ikke bruke egenmelding før etter noen uker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel 14 egenmeldingsdager i året?! Hvis du ikke har brukt dem opp kan du vel bruke egenmelding. Når du er sykemeldt går ikke det på egenmeldingen din.

Skrevet

Sjekk litt på nav, men hos oss kan man ikke bruke egenmelding umiddelbart etter en fulltidssykemelding. Etter deltidssykemelding tror jeg det er helt greit.

Skrevet

Man har ikke mer enn 4 egenmeldinger a 3 dager på år, men det må likevel være 6 mnd (tror jeg.... er lenge ihvertfall) mellom den 3.gangen og 4 gangen for at det skal være gyldig

Skrevet

her i kommunen er det 52 egenmeldingsdageri året, har hatt et egenmeldingsprosjekt som har pågått siden 2002, så dager er det nok av;)

Prøvde å finnet det ut på nav, men fant ikke noe. Men dersom jeg blir hjemme i morra, må jeg uansett bort til legen og hente sykemeldinga for fredagen, så da spør jeg jo bare der. Ville bare høre om det var noen "eksperter" her inne;)

Skrevet

Da ville jeg nok heller gått til legen fått noen dager til på sykmeld.

Skrevet

tviler på at du kan bruke egenmelding, så jeg har ville ordnet sykemelding. reglene for egenmelding etter sykemelding er det sammen uansett hvor mange prosent du har vært sykemeldt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...