Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har vært 40% sykemeldt, men blir helt friskmeldt fra i morgen. På fredag skulle jeg vært på jobb, men ble syk med feber og hodeverk osv.... Da er regelen at en ikke kan levere egenmelding, men må ha sykemelding for den dagen(ringte legen og ordna dette). Men enda er jeg dårlig, og hvis jeg ikke er bedre til i morgen må jeg være hjemme da også. Men så er spørsmålet; Kan jeg bruke egenmelding i morgen? Siden jeg da er 100 % friskmeldt? Eller kan man ikke bruke egenmelding før etter noen uker??
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Du har vel 14 egenmeldingsdager i året?! Hvis du ikke har brukt dem opp kan du vel bruke egenmelding. Når du er sykemeldt går ikke det på egenmeldingen din.
~sjiraff~ Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Sjekk litt på nav, men hos oss kan man ikke bruke egenmelding umiddelbart etter en fulltidssykemelding. Etter deltidssykemelding tror jeg det er helt greit.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Man har ikke mer enn 4 egenmeldinger a 3 dager på år, men det må likevel være 6 mnd (tror jeg.... er lenge ihvertfall) mellom den 3.gangen og 4 gangen for at det skal være gyldig
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2009 her i kommunen er det 52 egenmeldingsdageri året, har hatt et egenmeldingsprosjekt som har pågått siden 2002, så dager er det nok av;) Prøvde å finnet det ut på nav, men fant ikke noe. Men dersom jeg blir hjemme i morra, må jeg uansett bort til legen og hente sykemeldinga for fredagen, så da spør jeg jo bare der. Ville bare høre om det var noen "eksperter" her inne;)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Da ville jeg nok heller gått til legen fått noen dager til på sykmeld.
wamaitha Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 tviler på at du kan bruke egenmelding, så jeg har ville ordnet sykemelding. reglene for egenmelding etter sykemelding er det sammen uansett hvor mange prosent du har vært sykemeldt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå