Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg forsøker å komme meg ned i vekt og i bedre form med livsstilendring. Derfor lurer jeg på et par ting: 1. Hva spiser du i løpet av en dag? Inkl. alle måltider!! Eksempel på middag? (vær ærlig) 2. Hvor mye trener du i løpet av 1 uke? 3. Hvor ofte spiser du sjokolade, potetgull eller drikker brus? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Brus hver dag, spiser 2 ganger pr dag, liker ikke godteri, men spiser potetgull og dipp ofte. Spiser sunn husmanskost t middag. Ute og går hver dag.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Frokost: 1-2 brødskiver med feks tomat, leverpostei med rødbeter, makrell i tomat, kokt skinke (heldigvis liker jeg bare sunne pålegg) 1-2 glass melk, 1 kopp kaffe med 2 ts sukker og h-melk. Lunch: Det som ser fristende ut i kantina, salt, grovt rundstykke med pålegg, evt bare en banan (ikke alltid sulten til lunch) Middag: Mye fisk- laks, fiskekaker (de grove), spagetti-fullkorn og kjøttdeig, lasagne, pannekaker (grovere, med "ekte" syltetøy), poteter, fullkornsris og alltid saus. Frukt til dessert, hver dag. Kveldsmat: brødmat som regel. Aktivitet: Prøver å være ute med ungene hver ettermiddag, aker mye, går mye tur. potegull og godteri spiser jeg litt nå og da, står fremme hele tiden, men ikke så veldig glad i det. Popper popcorn når vi ser film da. 173 høy, 56 kg
snartmammapåny Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Spiser to knekkebrød med varierende pålegg til lunch. Gjerne en frukt i to tre tiden så middag i halv fem tiden. Helt vanlig mat til middag, Ofte, pasta, pizza og litt slike lettvindte halvfabrikat. Altså to måltid og et mellommåltid. Et glass melk til frukost, har veldig hektisk om morgonen og har aldri vært et frukostmenneske.. Trener minimum to ganger i uka. Helst 4-5. Alt etter om det er andre ting som må gjøres. Drikker mye brus, men ALDRI med sukker. Stort sett cola zero. Er ikke særlig snopesyk, men småspiser litt av potetegull i helgene og kan lett kjøpe meg en sjokolade et par ganger i uka og småspise på i løpet av et par dager. En liten knekk her og der. PS.Var overvektig i august 2008, begynte treningen da og har nå blitt relativt normalvektig. 172cm og 65kg. Så tror ikke matinntaket har så mye å si. Det er aktivitet og det du forbrenner som er nøkkelen til en slankere kropp. Enkelt regnestykke. Det du forbernner må være mer enn det du putter inn i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 1. 2 skiver brød med ost til frokost og en kopp juice og te 2-3 skiver med leverpostei,fiskekaker eller makrell til lunsj og frukt Spiser ofte 1-2knekkebrød om jeg blir sulten før middag Middag det jeg har lyst på. Ganske stor posjon Spiser skjelden kvelds...kanskje et knekkebrød.. 2. trener ikke fortiden, men går til og fra jobb ca 30-45min å gå hver vei m vogna:) og er i aktivitet hele dagen siden jeg jobber i bhg. Når jeg var hjemme gikk jeg 1-3timer hver dag. 3. Spiser en liten sjokobit hver dag.(et par ruter) Potegull i helgene. Drikker aldri brus
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Havregryn med melk. Ikke noe sukker oppi! Eller en skive til frokost. To skiver til lunsj. Varierende pålegg, men mye salami og ekte majones. Middager består av pasta, pizza, kjøttkaker, poteter, grønnsaker, ris, lasagne, ja egentlig det meste! Kvelds, nudler eller et par skiver. Trener ikke. Hver dag spiser jeg godis, drikker saft og kanskje en gang i uken potetgull.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Jeg drikker biola og spiser banan el lignende til frokost og drikker kaffe. Og så spiser jeg igjenn i ti tiden for da er jeg sulten, da spiser jeg brød med ost, 2-4 skiver. Så spiser jeg lunch klokka 12 - da blir det rundstykke eller lignende, og ofte så spiser jeg ett eller annet i to - tre tiden før middag. Middag er vel typisk norsk mat vil jeg tro - grønnsakssuppe, pasta, ris og kylling ect. Har ofte en del fløte og ostesauser fordi datteren min er så liten for alderen og må legge på seg( har fått beskjed fra legen å lage mat med mye kalorier til henne), men jeg er veldig måteholdene med hvor mye jeg spiser når vi har det. Så spiser jeg som regel frukt til aftens. Tror jeg har ganske høy forbrenning fordi jeg spiser egentlig ganske mye. Godis blir det som regel bare i helgene. Og jeg trener to - tre ganger i uka. Jeg er 1.60 og veier 49 kg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Tja, skal vi se. En gjennomsnittlig dag nå for tiden. 1, Frokost: 2 brødskiver/rundstykker med f.eks. ost og skinke, makrell i tomat og annet kjedelig pålegg vi gravide kan spise. 1 yoghurt, 2 glass juice. Mellommåltider: 1 frukt, 2 kinder-sjokolader, 1 snap & crackle. 1 glass gul saft. Lunsj: En brødskive og to glass gul saft eller vann. Hvis jeg har bakt, noe jeg gjør mye for tiden, ca. 6 boller/skillingsboller istedenfor brødskive. Jeg er en sucker for fersk bakst. Evt. kaffe eller te. Mellommåltid: 1 eske IFA-pastiller. 1 glass vann, gul saft eller juice. 1 frossen bolle. Middag: Eksempler på tre middager: Pasta, eks. pasta carbonara, med eggeplomme, olivenolje, bacon og MASSE parmesan. Evt. salat med krutonger, fetaost, skinke og dressing. Brød ved siden av. Evt. fiskegrateng. Spiser én porsjon, og drikker brus til. Kvelds: Deler resten av 1,5 literen med brus eller farris med samboer. Spiser frukt, f.eks. druer eller melon. Ca. annenhver dag sjokolade, deler en stor en. Sen kveld: Drikker et glass vann på senga.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Dette er 12. 57, glemte de andre spm. 2, Under graviditet trener jeg ikke. Hender jeg spaserer en tur. Foruten det danser jeg en gang i uka, 1 t. tilsvarende aerobic. Svømmer innimellom, mest for kos. 3, Som du ser, spiser alt for mye sånt. Litt verre nå som jeg er gravid og hjemme, men likevel.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 1. brødskiver med gulost til frokost,eventuellt rundstykke med eggehakk. 2.trener ikke i det hele tatt nå. trente ca en time i uka før. generell styrke. 3. drikker brus hver dag,sjokolade når jeg vil ha,og potetgull i helgene. Det at jeg er tynn,har med forbrenning og gjøre.. vil gjerne være litt mer kraftig,men det går ikke..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Først svar på spm dine: Frem til igår så det slik ut: 1.Har bare vært dritt den siste mnd. Fødte for 4 uker siden og siden da har jeg bare hatt lyst på junkfood og snop.. Har spist feks en halv crispo og drukket 1 l kaffe til frokost.. så resten av sjokoen til kvelds, toffo lakris og syke mengder snop i det hele tatt. Lagt pizza el taco osv til middag.Har vært så matlei så har ikke orket heller å prøve noe nytt. Har hatt noen fiskemiddager osv. men ikke vært så flink å variere denne perioden 2. Har ikke trent noe særlig utenom å gå tur, prøvde såvidt i går for å sjekke formen, de sier jo at man skal vente 6 uker e fødsel. 3. Hver dag de siste ukene FRa og med idag, 1 mars: 1. Frokost: Grove kn.brød med brunost, pære cultura med havregryn el frokostblanding, havregrøt, el fullkornbrød/rugbrød med ost og tomat/agurk. App juice, melk og kaffe Middag: fullkornpaste m kjøttdeig, kylling, tunfisk. Div fiskeretter som laks som vi er veldig glad i. Lapskaus, gryteretter, osv.. Pleier ikke å være så nøye på middag annet enn at det bør være mye proteiner! Kvelds: noenlunde det samme som frokost. Prøver å spise hver 3 time, og tar da gjerne og moser en banan, litt melk og proteinpulver som ett måltid, smoothie med mye frukt, grønnsaker osv som div mellommåltid. 2. 3 ganger på treningsstudio, i tillegg tur ca hver dag 3. Lørdager. ELLERS: anbefaler iform.no Der er det div kalkulatorer, treningsopplegg osv. Er selv slank, men er av de som ikke legger på meg noe særlig selv om jeg spiser 1 stor sjokolade til dagen. Men har skjerpings fra i dag av (1mars) Skal være fit til sommeren, uten cellulitter på ræva;o) Anbefaler måltider hver 3 time, Mye proteiner er viktig! Sunne fettsyrer og Lite hurtige karbo. Følger du en diett kan du gjerna ha en spisedag i uka der alt er tillatt! Prøver selv å trene styrke 3g pr uke. Altså vekter osv i studio ( slik som mannfolka gjør - har aldri likt gruppetimer) fra 30-60min, spørs hvor mange rep og serier jeg kjører. Går i tilleg mye tur med barnevogn. Har jeg da en puls på 120 og går 45 min er dette super fettburning! I det hele tatt er turgåing det!
LapScouse Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 1. I løpet av 1 dag spiser jeg Frukost: 2 knekkebrød med smør og fårepølse, 1 pære eller eple. Lunch: Egg og/eller pølse og 1 skive. Middag: 2 poteter, kjøtt, gr.saker, saus. Ofte kjøttdeig og gr.retter. Kvelds: 2 knekkebrød med fårepølse eller ost. 2. Jeg trener ikke aktivt, men går og sykler i bhg med mini (5 min) og har en magemuskelstreningsmaskin (langt ord, hehe) som er super. Tror jeg brenner de fleste kaloriene mine med husarbeid. 3. Potetgull spiser jeg aldri, brus drikker jeg kanskje hver 14. dag og sjokolade spiser jeg ikke så lenge det ikke er i hus- siden jul. Du vil ha eksempel på middag, vi har ofte: Koteletter, poteter/pommes frites, gr.saker og saus Kylling, ris og sursøt saus Amerikansk gryte med kjøttdeig Pita Pizza Spaghetti Bolognese Fajitas Kjøttkaker Kjøttpudding Lapskaus Fiskekaker Pølsegrateng Har sluttet å kjøpe juice og saft og drikker grønn te i stedet for. Funker her i gården, har tatt av 6kg siden jul- hurra.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Jeg er 162/55 kg. Frokost; den spiser jeg ikke før til lunsj, har vært våken ca 5.5 timer. Starter dagen med kaffe, kaffe, kaffe. Frokost/lunsj: 3 skiver med smør, salami, egg. Middag: Varierer veldig... noen dager er det kyllingfilet med ris og hvitløksbaguetter, andre dager fiskekaker i brun saus og noen dager pizza. Middag spises ca 17.30. Kvelds: Hm, teller chips? Har en veldig dårlig uvane med å spise chips og drikke brus etter ungene er lagt. Jeg trener aldri. Det nærmeste jeg kommer trening er å g til og fra bilen. Som nevnt over, ofte! Drikker brus og spiser chips nesten daglig... Jeg er ikke tykk utenpå, men bekymrer meg en del for hvordan det ser ut inni blodårene mine...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Frokost: En eller to grovskiver med smør, sylte eller brunost og juice Lunsj: Som regel et grovt påsmurt horn eller lignende, vann og kaffi Middag: Vanlig husmannskost (glad i sauser og dressing, men det er kanskje lurt å begrense) Etter middag drikker jeg en kopp kaffi, ofte med noe søtt til. Kvelds: To brødskiver eller knekkebrød og juice Spiser ikke så ofte godteri i ukene, men kjøper en sjokolade innimellom på skolen. I helgen spiser jeg potetgull, brus, kaker etc. Jeg er 1.70 høy og veier 58 kilo. Etter jeg hadde født minsten gikk jeg veldig mye ned i vekt pga jeg hadde så dårlig matlyst, da spiste jeg veldig lite til hvert måltid (da raste hvertfall kiloene på meg)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Takker for svar alle sammen =) Kjenner motivasjonen begynner komme for fullt her!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har lett for å gå opp i vekt, så jeg trener mye og spiser sunt:) 1 - Jeg spiser frokost, enten et par skiver grovbrød med pålegg, eller en stor bolle havregryn / havregrøt, med frukt, ikke sukker. Kan noen ganger bytte ut melk til havregryn med yoghurt eller cultura. Bortsett fra frokosten prøver jeg å ikke spise så mye karbo. Lunsj er ofte salat, eller en omelett, eller tunfisk... Middag er som regel enten en god blandet salat eller wokgrønnsaker, med masse rent kjøtt eller fisk til, for eksempel kyllingfilet, svinefilet, laksefilet... På kvelden gjerne en skål med bær og kesam, evnt en smoothie, en yoghurt, eller litt frukt:) 2 - jeg trener en liten kondisøkt (15 min) og en lengre styrkeøkt (ca en time) i hvert fall fem dager i uka, gjerne mer... 3 - jeg liker ikke brus eller potetgull, spiser kun sjokolade / godteri /kake / is en dag i uka, gjerne når jeg likevel skal i bursdag eller lignende, hjemme har jeg aldri sånt, kjøper heller inn masse frukt, nøtter og juice...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Bare frukt og bær fra jeg står opp til klokka 12...Men skal ikke være sulten, så jeg spiser litt nå og da...Prøver og unngå FOR mange bananer,- de er litt for tungfordøyelig jf det "konseptet" jeg følger. 3-4 knekkebrød med bare smør i ett-tida..Vanlig middag i tre-fire tiden. Kveldsmat i 6-7 tida,- frokostblanding, par-tre brødskiver, litt forskjellig egentlig..Tar meg ofte kjeks, bolle eller annet sammen med ettermiddagskaffen mellom middag og kvelds... Spiser ikke etter klokka 1900 på hverdager,- eller SENEST 4 timer før leggetid,- og da jeg legger meg i titida,- så vil det si at jeg sjelden spiser etter 1800... Trener 4-5 ganger i uka. 45 min på elipsemaskin. Noen armhevinger og sit-ups etterpå..Mot våren blir det byttet ut med joggeturer på 45 min... Går aldri sulten, trener hjemme, etter barna er i seng mens jeg ser på tv-program jeg ellers ville sittet i sofaen og sett på... Føler derfor jeg har fått in en sunn livsstil men passe trening smatidig som jeg ikke går "glipp" av noe...I helgene (fre og lør) så spiser jeg til sent på kvelds da, snacks og brus og litt vin og en cognac kan det også bli....Men det blir mindre og mindre etter som tida går..jeg blir rett og slett fysisk uvel om jeg får i meg for mye "junk"....Særlig plages jeg "dagen derfpå",- etter en kveld med masse god mat og godterier så får jeg mageknip, luftutslipp, er trett, hodepine og får ofte en del vann i fingre og ankler.....Så helgakosen er blitt betydelig redusert de siste månedene...Eller,-jeg koser meg minst like mye, men det går med mindre usunne ting:o) Har gått helt av seg selv:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå