Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi bor i Oslo og har enda ikke fått barnehageplass til vår gutt som er 1 år og 4 mnd nå...

Får ei tulle i april, men etter de nye reglene (ikke lenger annsinitet) så er det vel samme når vi søker om plass?

Bør vi da vente med å søke for henne til hun er nærmere 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter nå i slutten av mars. Ringte Nav her i Drammen, fikk beskjed om at jeg burde søke så fort jeg fikk personnr. på tulla som kommer. Har planer om å starte på tidskonto i sep.

Naboen venter fortsatt plass til gutten sin som er 2,5 år...

Skrevet

Så det er dårlig med plasser i Drammen også altså?

Er så frustrerende. Heldigvis så har det "ordnet " seg for oss ettersom jeg er sykemeldt nå, men tror det blir tungt å gå hjemme alene med ny baby samt en krevende 1,5 åring....

Skrevet

Nå er vi så heldige her i sør at barnehageplasser ikke er no problem. tror vi er temmelig tett på full bhg dekning. Det er i verste fall bare å kjøre 10 min lenger enn den nærmeste så er vi "reddet" om man må ut i jobb og er avhengig av bhg.

Tror ikke det blir så tungt å være hjemme med 1,5 åring og baby, er man mamma så er man mamma. Med alt det krever og gir :) det går nok så fint at.

Skrevet

Hei!

Hvor bor du i oslo som ikke har fått bhg plass enda? til din 1,5 åring... Jeg har egentlig bare gått ut fra at vi kommer til å få det fra august 2010... Ellers har vi vel et aldri så lite problem ja....

Jeg kommer til å søke bhg plass når jeg har fått personnummer... tenkte jeg skulle kontakte bydel østensjø og høre hva de anbefalte...

Skrevet

Noe så snodig - akkurat dette lå jeg og tenkte på i morges da jeg ikke fikk sove... ;-) Har også termin i april, og bor i Oslo, og begynte å lure på når man egentlig skal søke barnehageplass, hehe !

Kanskje vi skal gjøre som damen som ringte NAV (hvis det er mulig å komme igjennom på telefonen da, hehe). Ellers går det vel også an å sende de en mail evt.

Lykke til fremover :-)

Skrevet

Er jo eget tildelingskontor i den bydel man bor i ... i fh til bhg plass...så sikkert like greit å bare kontakte de! :) Egentlig ville jeg gjeeerne hatt bhg plass fra han er 1 år gammel, men ser jo at det kan man bare drømme om her i byen....

Skrevet

Er en dame som driver med dette i bydelen vår, og henne har jeg ringt mange ganger for å sjekke plass i barnehagekøen...

Men ettersom jeg "regner med" å få vår eldste gutt inn i barnehage fra 1 august så får vel nr to prioritet i den barnehagen pga søsken?

Styr dette her....

Tror jeg søker når personnr er kommet for å være sikker. Bedre tidlig enn for sent.

Skrevet

Så rart egentlig. Mente jeg leste på nettsiden til Drammens Tidene for få dager siden at det var full barnehagedekning i Drammen, og at de ulik ebarnehagene brukte ulike lokkemidler for å få folk til å velge deres barnehage. At man kunne besøke barehager å sånn.. Merkelig.

Skrevet

Det går jo faktisk an å ringe direkte til bhg, hvertfall gjør det det her .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...