beredt Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Vi bor i Oslo og har enda ikke fått barnehageplass til vår gutt som er 1 år og 4 mnd nå... Får ei tulle i april, men etter de nye reglene (ikke lenger annsinitet) så er det vel samme når vi søker om plass? Bør vi da vente med å søke for henne til hun er nærmere 1 år?
silja379 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Jeg venter nå i slutten av mars. Ringte Nav her i Drammen, fikk beskjed om at jeg burde søke så fort jeg fikk personnr. på tulla som kommer. Har planer om å starte på tidskonto i sep. Naboen venter fortsatt plass til gutten sin som er 2,5 år...
beredt Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2009 Så det er dårlig med plasser i Drammen også altså? Er så frustrerende. Heldigvis så har det "ordnet " seg for oss ettersom jeg er sykemeldt nå, men tror det blir tungt å gå hjemme alene med ny baby samt en krevende 1,5 åring....
godiva med 3 gull Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Nå er vi så heldige her i sør at barnehageplasser ikke er no problem. tror vi er temmelig tett på full bhg dekning. Det er i verste fall bare å kjøre 10 min lenger enn den nærmeste så er vi "reddet" om man må ut i jobb og er avhengig av bhg. Tror ikke det blir så tungt å være hjemme med 1,5 åring og baby, er man mamma så er man mamma. Med alt det krever og gir det går nok så fint at.
scoobydo Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Hvor bor du i oslo som ikke har fått bhg plass enda? til din 1,5 åring... Jeg har egentlig bare gått ut fra at vi kommer til å få det fra august 2010... Ellers har vi vel et aldri så lite problem ja.... Jeg kommer til å søke bhg plass når jeg har fått personnummer... tenkte jeg skulle kontakte bydel østensjø og høre hva de anbefalte...
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Noe så snodig - akkurat dette lå jeg og tenkte på i morges da jeg ikke fikk sove... ;-) Har også termin i april, og bor i Oslo, og begynte å lure på når man egentlig skal søke barnehageplass, hehe ! Kanskje vi skal gjøre som damen som ringte NAV (hvis det er mulig å komme igjennom på telefonen da, hehe). Ellers går det vel også an å sende de en mail evt. Lykke til fremover :-)
scoobydo Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Er jo eget tildelingskontor i den bydel man bor i ... i fh til bhg plass...så sikkert like greit å bare kontakte de! Egentlig ville jeg gjeeerne hatt bhg plass fra han er 1 år gammel, men ser jo at det kan man bare drømme om her i byen....
beredt Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2009 Er en dame som driver med dette i bydelen vår, og henne har jeg ringt mange ganger for å sjekke plass i barnehagekøen... Men ettersom jeg "regner med" å få vår eldste gutt inn i barnehage fra 1 august så får vel nr to prioritet i den barnehagen pga søsken? Styr dette her.... Tror jeg søker når personnr er kommet for å være sikker. Bedre tidlig enn for sent.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Så rart egentlig. Mente jeg leste på nettsiden til Drammens Tidene for få dager siden at det var full barnehagedekning i Drammen, og at de ulik ebarnehagene brukte ulike lokkemidler for å få folk til å velge deres barnehage. At man kunne besøke barehager å sånn.. Merkelig.
godiva med 3 gull Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Det går jo faktisk an å ringe direkte til bhg, hvertfall gjør det det her .)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå