Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 hvordan behandler andre foreldre med barn deg og dine barn? I barnehagen til min unge så har han 2 kompiser som han leker veldig mye med, så mye at både barnehagepersonell og foreldrene kommenterer det.. Og det er jo helt supert... bare det at mora til ene kompisen omtrent ikke kan komme seg fort nok ut av barnehagen når hun henter ungen sin uansett når det er...når hun ser meg... jaja så har vi ikke kjemien da.. eller er det bare det??? mens mora til den andre kompisen kaster seg over meg og kan ikke være hyggelig nok nesten så det blir for mye, men jeg tror ikke hun vet at jeg er alene med ungen min... Blir dere litt avspist av foreldrene til vennene til barna deres eller kommer det mer an på kjemi mellom foreldre enn om dere er alenemødre?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Jeg tror du mistolker. Det å være alenemor er omtrent like vanlig som der foreldrene bor sammen. Etter fem år som alenemor har jeg aldri opplevd at det har hatt betydning for noen. MEN, dersom man er alenemor av den typen som aldri kan stille på dugnad og som altid bruker alenemor-statusen som unnskyldning for å melde seg ut, så kan man nok fort komme til å slite sosialt i forhold til adnre foreldre. Jeg har vært borti noen sånne, og jeg må innrømme at de står ikke høyt i kurs hos meg.
<3Lykkelig<3 Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Tja ikke alltid, det er ei på åpen bhg som syns synd på meg og jeg hater at folk skal synes synd på meg. Bare pga jeg ikke har noe mann så er det vel ikke synd på meg, jeg har jo verdens nydeligste datter i mine øyne Snuppa har ikke begynt i bhg enda så er ganske spent på hvordan det blir ang andre foreldre osv i bhg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Seriøst, når man er 100% alene med et barn, og minimal tilgang på barnevakt, da velger man barnevakt når det er helt nødvendig, ikke til dugnad. Folk må jo fatte at man ikke kan stille opp så mye på kveldstid når man er alene med barn. Man lar ikke små barn være alene hjemme fordi det er dugnad el.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 bruker alenemor rollen som unnskyldning for ting det er noe annet... men faktisk så ville jeg ha forståelse for andre aleneforeldre at de brukte den unnskyldningen men de blir sett på noe annet enn 2 foreldre som aldri stiller opp da for tiden ikke strekker til???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå