Gå til innhold

Hva skal snuppa ha på seg i navnefesten sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å kom med masse linker til butikker med fiine kjoler! :)

I de få butikkene med barneklær her i byen har de jo ingenting av penklær, så får vel traske rundt på internett å kikke, men hvor finner man sånt? Og hva har dere på deres små, dere som har navnefest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt dåpskjole vi. Fant en fin en på linuslotta.com til 300 kr bare, den var kjempefin :) Selv om man ikke døper babyen, kan man jo bruke dåpskjole synes jeg da ::)

Skrevet

Den der var jo søt :)

Ingen problem å finne flotte dåpskjoler ;) det går fint å bruke, men kunne tenkt meg en kort kjole jeg da.

Skrevet

Hva er vanligst å ha på barnet på navnefest? Jeg har aldri vært på en eneste navnefest ,og vi ska ha navnefest for datteren vår i april. Har de fleste barna vanlig finkjole? Det er liksom det jeg har sett for meg. Har du vært rundt og sett etter kjoler i byen, fant du ingen fine? Må vel være mange fine små kjoler å få kjøpt eller? Kanskje jeg må ut på jakt snart siden det ikke er så lenge igjen?!

Et annet spørsmål er hva skal jeg ha på meg? Noen som har vært på navnefest som vet hva som er vanligst? Bunad eller fin kjole?

oj det ble mange spørsmål...hehe

Skrevet

Hva med en gutt som skal ha navnefest, da? Kan han ha "dåps"kjole? Eller kanskje vi skal skaffe en bunad til han...

Skrevet

Jeg har vært i alle butikker i byen som selger babyklær, og jeg fant ingen i det hele tatt. Ingen av de som hadde selskapsklær, og ingen av de kom til å ta det inn utover våren heller. Fikk bare "kanskje til jul"..

Har inntrykk av de fleste er kledd i finklær, men at det også er noen som bruker dåpskjole.

Hvis det blir babybunad på snuppa (hvis noen har det da..) kommer jeg til å gå i bunad selv, hvis ikke skal jeg prøve å finne en kjole som matcher henne ;)

Skrevet

jeg skal ha navnfest på min lille prinsesse... men d blir for dumt med dåpskjole.. d er jo en drunn t atte du ikke døper ungen. å da å komme med dåpskjole d blir litt dobbeltmoral... men en fin kjole eller "dress" er bra....

Skrevet

Bunad er bra på voksne og barn, eller har jeg også sett matrosdress og matroskjole brukt, det syns jeg er klassisk og fint.

Dåpskjoler er helt OK hvis man vil bruke det, men ofte er navnefestbarn større enn dåpsbarn, så mange vil nok ha vokst ut av evt. arvekjoler (ikke på lengden akkurat, da men).

Jeg syns det er fint med noe annet enn et "vanlig" penantrekk, for å markere at det er en spesiell anledning.

Skrevet

Kakke19:

blir det for dumt med dåpskjole?

dette er fra HEF sin side:

Kan vi bruke dåpskjole?

- Ja, dåpskjole kan benyttes. Det er ingen krav til antrekk hos navnebarna. Det varierer fra dåpskjoler, bunader og "siste mote". Kle derfor barna slik dere ønsker. Noen familier har en dåpskjole som har gått på omgang i slekten i lang tid, og det er forståelig at bruk av dåpskjolen betyr mye for familien. Det vanlige er å pynte barnet i pent tøy og at foreldre og gjester pynter seg i bunad/kjole/drakt/dress eller lignende.

greit at DU ikke vil ha dåpekjole,men for DUMT blir det ikke..

har selv en dåpskjole som blir 100 år i år,da lillemann evt skal ha navnefest,har ikke bestemt om han skal ha denpå, men synes det hadde vært litt stas....

Skrevet

Ah, nå har de fått inn "bunader" på NameIt!

Fine drakter, og helt ned i størrelse 50. Vet ikke om det blir den på festen enda, men det ble med en sånn hjem uansett :P

Ellers hadde de et par søte enkle brudepikekjoler i babystørrelse på den lokale selskapsbutikken, det kunne også gått an..

Skrevet

Jeg kjøpte super fin budnad til snuppa i fjor på barn og utstyr. Den så liksom ut som de ekte og ikke som de enkle festdrakt greiene. trur jeg betalte rundt 300.

Skrevet

Bunad på de skjønne små til en sånn anl. er jo kjempefint da, uansett gutt eller jente:-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...