Gå til innhold

Hvor mye er å bære "for mye"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 5 men er allerede bekymret for at jeg bærer for mye. Har en toåring som må bæres av og til, og i går kjente jeg at det nok var litt mye med henne sovende på den ene skulderen og handleposene i den andre hånda fra bilen og inn. Ble helt støl midt på magen etterpå og kjenner det enda, det kan da ikke være bra :-/

Men er det noen som vet ca hvor mye man kan bære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen sier max 10 kg, men jeg mener det blir litt vel vanskelig å overholde...

Har også en 2 åring som vil bæres, og det blir fort tungt.

Men prøv å begrense deg til ENTEN ungen ELLER handleposene neste gang. Bedre å gå to turer enn å overbelasete seg.

Er 4+5 selv, men har ikke begynt å merke noe i magen enda. Men bekkenet liker ikke at jeg bærer for mye eller måker snø. Må nok bli flinkere til å passe på fremover nå.

Skrevet

Takk for svar, det burde jeg nok klare. Det er som du sier bedre med to turer :-)

Skrevet

Fikk beskjed av legen om at det ikke er noe farlig å bare tungt så lenge kroppen din er vandt til det. Jeg selv bærer min handikappede sønn på 34 kilo mange ganger om dagen. Prøver å løfte minst mulig da, pappan tar de fleste løftene når han er hjemme.

Skrevet

Jeg spurte også legen om dette i og med at jeg jobber i en barnehage på avdeling med barn fra 0-2 åe. Blir mye løft der, men så lenge man ikke føler ubehag skal en leve så normalt som mulig :)

Skrevet

Heisann

Jeg har jo også en 2 åring som ofte må bæres :-) Og tror nok at dersom jeg ikke hadde vært vant med det så kanskje det hadde blitt litt for mye. Men nå har vi jo gjort det gradvis i 2 år så kroppen er vant med løftene så tror det går greit.

Men jeg kjenner det også fort dersom jeg må bære ting i tillegg til henne, da blir det fort slitsomt og ubehagelig. Så kommer nok til å være flinkere til å ha med paraplytrilla i bilen slik at jeg kan lesse varer og sånt på den om hun må bæres hjem :-) Er for lat til å gå to turer hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...